Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hele 27 bureauer er på shortlisten til Direct Marketing Prisen – heraf skiller 3 bureauer sig ud med 6 nomineringer hver.

På DM-dagen, der afholdes af Post Danmark, den 6. maj afsløres vinderne af Direct Marketing Prisen 2010. Hvem de otte kategorivindere er, vil være nyt for de fleste – men hvad der ikke er nyt længere, er at brancheglidningen fortsætter bureauerne imellem.

Således blander flere reklamebureauer sig i det, der oprindeligt var dialogbureauernes fest – det samme gør et enkelt mediabureau, i form af Mediabroker. Her er tale om en garvet DM-deltager, og i øvrigt en regerende kategorivinder, idet bureauet sammen med TBWA sidste år vandt Husstandsomdelt for Findus Færdigretter. Mediabroker topper da også Image-analysen fra Bureaubiz og MyResearch på evnen til at skille sig markant ud i forhold til sine konkurrenter.

Mediabroker er nomineret hele seks gange, og det overgås ikke af andre bureauer – men matches af OgilvyOne worldwide og af RelationshusetGekko. De to dialogbureauer deler på bureau-siden ikke deres nomineringer med andre, mens Mediabroker henter hovedparten af sine nomineringer i samarbejde med andre, bl.a. TBWA og DialoguePeople.

RelationshusetGekkos seks shortlister er opnået via seks indsendte arbejder, hvilket er dobbelt så godt som gennemsnittet – forstået sådan at der i år var 115 indsendte arbejder, og næsten halvdelen – 53 – blev nomineret.

27 bureauer er på shortlisten, og her er de 10 bureauer med mere end én nominering:

  • 6 Mediabroker
  • 6 RelationshusetGekko
  • 6 OgilvyOne worldwide
  • 4 Klausen + Partners
  • 4 Magnetix
  • 4 Sepia
  • 3 Recommended
  • 3 Electric//Rainmaker
  • 2 Director
  • 2 Wunderman

På kundesiden topper SAS og IBM med tre nomineringer hver.

Se shortlisterne her.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club