Mediacom henter digital Carlsberg-chef til nyoprettet topjob

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet har oprettet en stilling som digital chef i Norden, og har hentet en tidligere medarbejder til stillingen.

For to år siden skiftede Christian Godske bureauverdenen ud med en ny tilværelse i en af Danmarks største virksomheder. Han tiltrådte som Global Group Media Director hos Carlsberg, hvor han fik ansvar for at drive en digital udvikling.

Nu vender han tilbage til Mediacom – som i øvrigt er det sted, han har tilbragt en god del af sit professionelle liv, idet han første gang begyndte hos bureauet i 2002.

I det nye job får han titel af Chief Digital Officer for Mediacom i Norden. Han kommer dermed til at stå i spidsen for en af de største digitale bureauenheder i norden og får en reference til Ulrik Falkner Thagesen, der er Nordisk CEO for MediaCom.

”Christian er en utrolig vidende person, men også en fremragende kommunikator og formidler, og jeg har store forventninger til ham i hans nye rolle. Hans rolle bliver at videreudvikle MediaCom’s digitale kompetencer og produkter, samt hvordan vi arbejder digitalt med kunder på tværs af de nordiske markeder, naturligvis i tæt samarbejde med de enkelte markeder og med GroupM,” siger Ulrik Falkner Thagesen.

Der er tale om en nyoprettet stilling.

”Der er sker utroligt meget inden for det digitale område, og udover digital rådgivning og medieindkøb er omdrejningspunktet for meget af vores rådgivning i dag mere og mere forretningsstrategisk og inkluderer alt fra forretningsstrategi, sociale media samt vores evner til at omsætte data og content til stærke kommunikationsløsninger til vores kunder”, siger Christian Godske og fortsætter:

”Alt dette er sket på meget kort tid i et utroligt dynamisk marked med nye muligheder, der hele tiden skal vurderes, udvikles og implementeres på tværs af alle lande. Samtidigt er mange af de digitale services vi i dag tilbyder opstået på baggrund af behov i de enkelte markeder hos vores kunder og nu vil vi gerne kigge på hvordan vi bedst integrerer disse områder i vores forretning.”