Mediaedge:cia vandt Rambuk Grand Prix for tredje gang i træk

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En enkelt kampagne udløste tre Rambuk’er – heriblandt topprisen. PHD holdt stilen nogenlunde fra tidligere år og hjemtog to Rambuk’er for to forskellige kampagner.

Det er lige ved at ligne en tradition. At Mediaedge:cia har præsteret årets bedste kampagne.

I hvert fald hvis man skal dømme på uddelingen af Rambuk’er, der skete i aftes på Mediadagen, som arrangeres af Huset Markedsføring.

Mediaedge:cia tog hjem med Grand Prix’en for tredje år i træk. Rambuk’erne er blevet uddelt fem gange, men det første år blev der ikke givet Grand Prix, og Mediaedge:cia har således vundet tre ud af fire mulige Grand Prix’er.

I år blev prisen givet til en kampagne for Scleroseforeningen: “Vi kommer langt for dine 25-ører”.

Grand Prix’en uddeles til en af vinderne i de otte kategorier, Men Scleroseforeningen og Mediaedge:cia vandt ikke bare en men to kategorier: Medieideprisen og Involvering/Aktivering.

Kampagnen blev således aftenens helt store vinder og juryen fremhæver om kampagnen:

“Kampagnen er en vinder, fordi den viser, hvordan en egentlig ganske enkel idé virker, når der er sammenhæng med den øvrige kommunikation og timing, og når eksekveringen sidder.

Møntposer og indsamlingsbøsser, hjemme og i nærheden af byttepenge, fik fat i alle dem, der gerne vil donere til velgørenhed, men bare ikke lige får det gjort.

Der blev gjort op med rammerne for en indsamling på en ganske sympatisk måde, og et traditionelt medie blev udnyttet til det yderste med til 25-ører i Nyhedsavisens logo, på siderne og i artikler om emnet”.

Næstmest vindende bureau blev PHD med to kategori-sejre. PHD har også de tidligere år hørt til de mest vindende, Så også her er der næsten tale om en tradition.

Men hvor Mediaedge:cia brillerer med en enkelt stærk kampagne, var PHD’s Rambuk’er for to forskellige kampagner og kunder.

Vinder listen ser således ud:

  • Medieidé-prisen

    Mediaedge:cia for Scleroseforeningen med kampagnen Vi kommer langt for dine 25-ører
  • Involvering/Aktiverings-prisen

    Mediaedge:cia for Scleroseforeningen med kampagnen Vi kommer langt for dine 25-ører.
  • Mediestrategi-prisen

    PHD for Blumøller med kampagnen Allergieksperten.
  • Indsigts-prisen

    PHD for L’EASY med kampagnen Segmenteringsstudie.
  • Digital-prisen

    Maxus for Saxo Bank med kampagnen Co-branding Saxo Bank og Forbes.
  • Den taktiske pris

    OMD for Sonofon med kampagnen iPhone Attack.
  • Kampagne-prisen

    Vizeum for Nordisk Film med kampagnen Rejsen til Saturn.
  • Samarbejds-prisen

    MediaCom for IKEA med kampagnen Teamwork gennem nuanceret og berigende dialog.