Af FiG

3F har efter en konkurrence valgt Mindshare som sit nye bureau - og valget blev båret af et ønske om at kunne løbende tilpasse både kreativitet og kanalvalg.

Mediebureauet Mindshare kan nu skrive en ny fjer i hatten, når det gælder satsningen på at integrere det kreative bureau, Wasabi, i bureauet.

Mindshare har vundet en konkurrence om fagforeningen 3F. Det gælder både kreativ udvikling og mediehåndtering.

”Når vi har valgt Mindshare frem for mere traditionelle kommunikationsbureauer, er det fordi vi er overbevist om, at det i fremtiden er vigtigt løbende at kunne tilpasse både det kreative materiale, og de kanaler 3F bruger ” siger kommunikationschef Nicolai Kampmann, 3F.

I bureaukonkurrencen deltog to andre reklamebureauer.

Hidtil har fagforeningen stået for markante politiske kampagner, hvor de kæmper medlemmernes sag. Nu vil anvendelsen af taktiske redskaber for at ”sælge” medlemskaber få samme fokus.

3F arbejder med en udfordring omkring, at mange vælger at stå uden for a-kasser og fagforeninger, og desuden er der blandt unge et lavt kendskab til fagforeningernes arbejde og betydning på arbejdsmarkedet.

“Udover en ny kreativ platform har vi introduceret et helt nyt test-setup, hvor vi vil arbejde adaptivt med budskaber og kanaler, så medlemsaktiviteter hele tiden måles og optimeres,” siger Dennis Pedersen, Director i Mindshare.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club