Mindjumpers er startet som et social media bureau for fire år siden. De første år har fokus været på at optræde som full-service, men nu mener man at have fundet et hul i markedet.
Strategien er derfor justeret og i den sammenhæng har man udvidet ledelsen. Jesper Steenberg er ansat som ny Client & Sales Director og vil indgå i bureauets ledelse sammen med stifteren Jonas Klit Nielsen og COO Bo Christensen. Jesper Steenberg er hentet hos TV 3, hvor han var salgschef.
Ambitionerne bag den nye strategi er store. Bureauet vil erobrere en position på det globale marked for Social Media Management.
”Gennem vores arbejde de sidste 2 år med globale virksomheder som bl.a. Carlsberg Group, har vi udviklet metoder, processer og en digital platform, så vi kan levere et produkt, der har en klar efterspørgsel på det globale marked – nemlig vedligeholdelse af sociale medie kanaler på et hvilket som helst lokalt marked i verden,” forklarer Jonas Klit Nielsen og fortsætter:
”Når et globalt brand vil være til stede på lokale markeder på sociale medier, så er det helt essentielt, at det ikke blot bliver med ”Google Translate”. For at skabe størst mulig værdi på et lokalt marked, skal man have folk bosat i det lokale marked, og som derfor forstår den lokale kultur og sikrer lokal real-time kontekst. Vi har brugt de sidste 12 måneder på at udvikle metoden til at rekruttere og træne lokale social media professionelle, og vi er i dag repræsenteret gennem vores platform med folk i mere end 24 lande.”
Med den strategiændring lægger bureauet også op til at kunne samarbejde med andre bureauer, og derfor fremhæves Jesper Steenbergs netværk i bureaubranchen også.
“Hvor vi tidligere arbejdede så at sige full service med strategi og kreativ udvikling på social media, så er vi nu blevet en fokuseret social media management virksomhed. Vi vil fortsat have store virksomheder som direkte kunder og kreativ udvikling men vi vil gøre det på en måde, så vi ikke konkurrerer med andre bureauer. De skal kunne se en værdi i at arbejde sammen med os om den daglige håndtering af kommunikationen i de sociale medier,” siger Jonas Klit Nielsen.
Desuden har bureauet planer om at ekspandere internationalt. Hovedkontoret ligger i Danmark, og man har community managers i mange lande, men samtidig har man planer om at åbne et salgskontor i London.