Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
Foto: Getty Images

Ungt trekløver har fået solid opbakning til en mentorordning, der skal være med til at hæve det faglige niveau hos den enkelte og dermed også i kommunikations- og marketingbranchen generelt.

Da Nanna Elming, Stine Aagaard og Mikkel Rossing som nyuddannede inden for kommunikation og marketing blev kastet ud i en verden af muligheder, savnede de mest af alt nogen til at hjælpe dem med at vælge til og fra.

”Hvis man ikke har nogen med mere erfaring af sparre med, så er ens beslutningsgrundlag ikke optimalt,” siger Mikkel Rossing, der i dag sidder som head of strategic partnerships hos Mindshare.

Sammen med Nanna Elming, der er rådgiver hos White Cloud, og Stine Aagaard, community manager hos Aller Client Publishing, har han derfor taget initiativ til mentornetværket Mashup, der skal tilbyde unge kandidater det, de tre selv savnede som nyuddannede.

Lettere start på karrieren
Ti mentorer i skikkelse af erfarne kommunikations- og marketingfolk fra det private erhvervsliv har stillet sig til gratis rådighed for netværket og søger mentees gennem deres egne netværk. Herudover bliver Mashup markedsført i eksempelvis alumninetværk og andre grupper på sociale medier.

”Med Mashup mener vi, at vi har gjort det langt lettere for specialestuderende og nyuddannede at få den bedste start på karrieren. Vi er superstolte af, at vi har allieret os med ti så stærke profiler inden for branchen, og vi er sikre på, at begge parter kan få noget ud af forløbet, og dermed kan vi være med til at hæve niveauet på både kort og lang sigt,” siger Mikkel Rossing til Bureaubiz.

De unge kan for eksempel få vejledning i at udvikle specifikke kompetencer, udvide deres netværk, forbedre deres personlige brand eller arbejde sig hen imod drømmejobbet.

Opbakning til projektet
Mentorerne får ifølge Mikkel Rossing til gengæld mulighed for at få input fra en ung, ambitiøs kommunikatør, der er digitalt indfødt og tænker onlinemedier og -tilstedeværelse på en måde, som mange virksomheder kan drage nytte af.

”I første forløb starter vi med ti mentorer, men hvis det viser sig at blive en succes, så ser vi ingen grund til ikke at udvide med flere mentorer efter sommerferien, når næste forløb starter. Vi har allerede fået henvendelser fra flere, der gerne vil blive en del af projektet, hvilket vi naturligvis er rigtig glade for,” lyder det fra Mikkel Rossing.

Tilmeldingen for nyuddannede er i gang og løber til og med den 21. januar. Første forløb begynder i februar og strækker sig over fem måneder, hvor mentor og mentee mødes en gang om måneden.

Mashups mentorhold
Kim Larsen, Kommunikationschef hos Danske Bank
Rasmus Fisker, Content & Strategy Director hos MBA, MediaCom
Anita Baun Hørdum, Director hos LEAD Agency
Rasmus Thau Riddersholm, Head of Online Sales hos Telenor
Tina Mellergaard Jensen, Head of Social hos Landbrug og Fødevarer
Christina Brandis, Senior Brand Activation Manager hos Danske Bank
Pernille Rype, Kommunikationschef hos Innovationsfonden
Lisbeth Chawes, Partner Director hos Komfo
Ib Konrad Jensen, selvstændig kommunikationsrådgiver
Henrik Kjerrumgaard, Direktør hos White Cloud

 

Læs evt. mere her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club