Mercedes laver lyd med Brian Holm

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Heartbeats er bureau bag en podcastserie, som skal knytte bånd mellem Mercedes-Benz og cykelsportsinteresserede danskere.

Umiddelbart har cykelsport og Mercedes ikke ret meget med hinanden at gøre. Og så alligevel.

Cykling er blevet en netværkssport lige så vel som en motionssport, og mange af de navnlig mænd, der bruger deres fritid på cykling, har en præference for det tyske bilmærke.

Det er årsagen til, at Mercedes-Benz har slået pjalterne sammen med den tidligere professionelle cykelrytter Brian Holm i podcastserien ’Radio Godefroot’, der er opkaldt efter Brian Holms tidligere sportsdirektør Walter Godefroot.

Podcast og SoMe-kampagne
Hvert af seriens seks afsnit er bygget op omkring en social media-kampagne, som via små film og segmenteret annoncering skal fange potentielle lyttere på Facebook og Instagram via både Heartbeats og Brian Holms egne kanaler.

Mercedes spiller, foruden Holm, en central rolle i filmene.

Bag såvel kampagner som podcasts står bureauet – og mediet – Heartbeats, hvor Kasper Smith, der har en fortid i Aller Media, er business development director.

”Vi på Heartbeats har et bureau, hvor vi producerer især video til eksterne kunder, men vi har også vores eget medie. I visse tilfælde som her kan vi smelte de to ting sammen, og det er jo i virkeligheden det, vi helst vil: altså producere godt content, som vores kommercielle partnere er glade for, og som også er godt content på vores medie,” siger han til Bureaubiz.

Heartbeats blev stiftet i 2014 af den tidligere radiovært Le Gammeltoft og laver i dag blandt andet branded content for Mercedes, Jyske Bank TV, Coop, Lego, Tommy Hilfiger og Heartland Festival.

Vil vække følelser
Hos Mercedes-Benz Danmark har man ifølge marketingchef Signe Christiani lagt vægt på at udforske anderledes medier for at nå nye målgrupper:

”Vi har tradition for at udfordre det eksisterende i forhold til vores produkter, og det vil vi gerne lade genspejle i de aktiviteter, vi engagerer os i rent marketingmæssigt. Vi har tidligere været med til at producere podcasts om for eksempel ledelse, og fælles for både dem og vores øvrige aktiviteter er, at vi vil vække ægte følelser hos modtageren – præcis som vores biler også gør det.”

Radio Godefroot kan høres på Heartbeats.dk, via Itunes, Spotify, Sonos m.m. og blev sendt første gang den 6. april.