Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

En kampagne i november og december skal støtte Kirkens Korshær med kaffe til organisationens varmestuer.

Gevalia er kaffen til uventede gæster, og det udnytter Røde Kors – både i form af samarbejde om organisationens besøgstjeneste og markedsføring af den årlige indsamling, hvor danskerne jo får “uventede besøg”.

Men kaffe er åbenbart et populært omdrejningspunkt for hjælpeorganisationer. I hvert fald har Merrild nu indgået et samarbejde med Kirkens Korshær, der retter sig mod organisationens varmestuer med mere end 400.000 besøg (kan man ligefrem tale om uventede gæster?), som har brug for støtte, varme og omsorg.

Samarbejdet mellem Merrild og Kirkens Korshær er baseret på en kampagne i november og december måned, hvor Merrild giver to kopper kaffe til Kirkens Korshær, hver gang en forbruger lægger en pose Rød Merrild i indkøbskurven. Samlet set svarer det til, at Kirkens Korshær modtager ca. to millioner kopper kaffe – eller hvad der svarer til det samlede årlige forbrug i varmestuerne

“I Merrild Kaffe har vi en målsætning for vores engagement i samfundet, hvor vi ønsker at bidrage til aktiviteter, der ligger tæt op ad vores værdier, nemlig at fremme samvær, forståelse og nærvær mellem mennesker. Netop kaffe er tit omdrejningspunktet for det store stykke arbejde, Kirkens Korshær udfører, og derfor er vi glade for, at vi på denne måde kan støtte dem, der støtter”, siger Merrild Kaffes administrerende direktør, Jan Sterobo.

Kampagnen “Merrild støtter dem, der støtter andre” er inspireret af kampagnen “Kaffe til alle”, der er kørt i Belgien gennem de seneste 11 år af Merrilds søsterselskab, Douwe Egberts.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club