Metroselskabet vælger digitalt bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Knowit er blevet valgt til at hjælpe Metroselskabet med at levere Danmarks bedste kundeoplevelse inden for offentlig transport.

Metroselskabet ønsker at styrke deres digitale tilstedeværelse, og ambitionen er, at www.m.dk fremover skal levere Danmarks bedste digitale kundeoplevelse inden for offentlig transport.

Og efter en udbudsrunde med en række prækvalificerede bureauer, er Knowit blevet valgt til at stå for udviklingen og vedligeholdelsen af m.dk.

“Vi valgte Knowit som digital samarbejdspartner på baggrund af deres kreative, kommunikative og tekniske kompetencer. Samtidig præsenterede de et team og en projektplan, som overbeviste os om deres evne til at udvikle den bedst mulige digitale brugeroplevelse til vores målgrupper,” siger senior lead, web i Metroselskabet, Martin Kjelsbak.

Martin Kjelsbak

Fremover skal kommunikationenpå m.dk centreres omkring kundernes informationsbehov. Samtidig bliver hjemmesiden en digital implementering af Metroselskabets nye visuelle identitet.

“Vi ønsker at reducere friktionen i den digitale brugeroplevelse og konvertere flere besøgende til rejsende – og omvendt. Hjemmesiden skal samtidig være et fundament for samspillet mellem vores marketingkanaler, digitale touchpoints og den fremtidige IT-arkitektur,” siger Martin Kjelsbak.

Projektet drives fra Knowits experience-afdeling i København, hvor CEO, Stine Reesen, glæder sig over at byde Metroselskabet velkommen i kundeporteføljen:

“Vi er glade for den tillid, Metroselskabet har vist os, og vi ser frem til samarbejdet. Bredden i vores kompetencer gør os i stand til både at sammensætte teams, der matcher vores kunders specifikke behov, og til at indgå i langvarige partnerskaber. Dette win er derfor også en bekræftelse af, at vores strategi matcher efterspørgslen i markedet.”

Stine Reesen

Det nye m.dk, forventes at blive lanceret i løbet første kvartal i 2025.