Af Pressemeddelelse

Tæerkrummende interviews skal lancere SFs to spidskandidater til Europa-Parlamentsvalget. Bag kampagnen står Per Toftager og Wasabi, der har aftale med partiet om de tre kommende valg.

“Vi er overordenlig stolte af denne kampagne, og vi ville elske, hvis vi kunne tage æren for den, men må nok indrømme, at størstedelen af æren tilkommer Mia Lyhne, som har været en fantastisk samarbejdspartner,” siger Per Toftager, Danmarks Mindste Reklamebureau, der er kreativt ansvarlig på kampagnen.

Formålet er få vælgerne tættere på de to spidskandidater Margrete Auken og Emilie Turunen. Ved sidste EU valgkamp fik Poul Nyrup flere personlig stemmer end hele Venstre tilsammen. Det er et udtryk for, at personer betyder mere end politik i EU-sammenhæng – sammenlignet med f.eks folketingsvalg.

“Strategien bag kampagnen er enkel. Vores analyser viser, at EU-valg er lav-interesse blandt de danske vælgere, derfor stemmer vælgerne mere på personer end politiske mærkesager og ud fra normale partitilhørsforhold,” siger Dennis Pedersen, direktør i Wasabi.

Wasabi og Toftager stod bag SFs seneste kampagne, og dét endte med at udløse en aftale om de kommende tre valg – Europa-Parlamentsvalget er det første.

Interviewene kan opleves på www.sf.dk/eu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club