Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Michael Robert forlader Robert/Boisen & Likeminded og har solgt sin ejerandel i bureauet.

Michael Robert, medstifter af Robert/Boisen & Like-minded, har afhændet sine aktier og er udtrådt af bureauet. Heinrich Vejlgaard overtager det fulde kreative ansvar.

Medstifter og chief creative director Michael Robert overlader efter mere end 20 år som øverste kreative ansvarlige stafetten til Heinrich Vejlgaard, der i forbindelse med generationsskiftet øger sin ejerandel og får det fulde kreative ansvar.

Michael Robert vælger at stoppe på bureauet på grund af sygdom og afhænder samtidig sine aktier.

“Det er med et kæmpe vemod og en masse gode minder, at Michaels og mine veje skilles,” siger CEO & medstifter Kim Boisen i en pressemeddelelse, som fortsætter:

“Vi har været makkere igennem næsten 30 år, først som kreativt team på DDB, så i ledelsen som kreative direktører på Grey København, før vi i 1998 stiftede Robert/Boisen & Like-minded med en fælles ambition om at skabe et bureau, der brugte kreativitet til at lave mere effektive marketingløsninger.”

Kim Boisen fortsætter:

“Med titlen fra MyImage som ’Danmarks mest kreative bureau’ i annoncørernes øjne de seneste 10 år og som det mest vindende ved Advertising Effectiveness Award de seneste 5 år, kan man med en vis stolthed i stemmen sige, at vores fælles mission lykkedes. Michaels andel i bureauets succes har været helt uvurderlig. Jeg har personligt lært utrolig meget af ham og kommer især til at savne hans engagement. Samtidig har hans aftryk på branchen været enestående.”

“Michael har gennem årene vundet priser i stort set alle de anerkendte danske såvel som udenlandske reklamekonkurrencer. Blandt andet både guld, sølv og bronze i Cannes Lions og Grand Prix i Eurobest. Bedrifter som bl.a. medførte, at han i 2016, som den første i Danmark modtog Creative Circle’s Creative Achievement Award med begrundelsen, at ‘han har været en pioner, som ikke kun kreative, men også kunder kan lære noget af'”, siger Kim Boisen.

Fra Michael Robert lyder det:

“Det er selvfølgelig med vemod, at jeg på grund af sygdom har måtte se mig nødsaget til stoppe et langt og godt makkerskab med Kim og samtidig udtræde af det bureau, jeg har været med til at opbygge og gøre til det stærke kreative bureau, det er i dag. Et bureau, som har været en meget så stor og vigtig del af mit professionelle liv. Gennem årene har jeg haft det privilegium at arbejde sammen med nogle fantastisk dygtige partnere, teammates, medarbejdere, eksterne samarbejdspartnere og ikke mindst kunder og brands. Samarbejder, som har givet mig fantastiske oplevelser og som har bidraget til, at jeg har opnået stort set alle de kreative mål, jeg personligt satte for mig selv og for bureauet. Oplevelser, som har udviklet mig som kreativ såvel som menneske. Til alle jer vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige et stort TAK. Uden jer ville det ikke have været muligt. Hvad skal jeg så nu? Tjaa, jeg skal passe godt på mig selv, og så må vi se, hvad min medfødte nysgerrighed og åbenhed over for nye ting samt kreative skabertrang kan føre med sig fremover.”

Head of activation Victor Albrectsen Petri indtræder desuden som ny partner. Han kom til Robert/Boisen & Like-minded i 2017 efter at have været bl.a. global digital manager for Bang & Olufsen og pressechef for Team Tinkoff Saxo. 

Partnerkredsen i bureauet tæller fremadrettet Heinrich Vejlgaard, Victor Petri, Kim Boisen og Søren Christensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club