Microsoft lægger mere og mere forretning hos danske Vertic, og det får nu bureauet til at ekspandere på det amerikanske marked.
Vertic har indtil nu arbejdet ud af New York, men i dag åbner man en afdeling i Seattle, og derved lægger man an til at komme stærkere ind på den amerikanske vestkyst.
Den nye afdeling skal ledes af bureauets kontaktansvarlige for Microsoft, der flytter til Seattle med sin familie. Her vil han så ansætte nogle lokale – først og fremmest projektansvarlige.
“Vi planlægger foreløbig ingen produktion i Seattle. Det kan håndteres ud af New York eller København,” siger adm. dir. Sebastian Jespersen.
Microsoft har allerede nu et omfang, som kan retfærdiggøre åbningen af afdelingen, men selvfølgelig håber man på at kunne udvide omfanget. Ligeledes håber man at kunne få fat i flere kunder i både Seattle – hvor man f.eks. finder Starbucks, Amazon og T-Mobile – samt vestkysten som sådan, hvor bureauet i forvejen har relationer til SAP i Palo Alto syd for San Francisco.
Der er dog et andet forhold, som spiller en betydelig rolle for Vertics muligheder på markedet.
Bureauet er blevet placeret som en af blot 10 særlige bureaupartnere for Linkedin på globalt plan.
“Vertic har som ét af 10 bureauer fået CDP status hos LinkedIn, hvilket betyder en helt særlig status og adgang til at bruge LinkedIn platformen og derved de mange unikke data, som platformen besidder. Denne status forventes at få enorm betydning for vores succes hos de mange teknologi virksomheder på vestkysten,” siger Sebastian Jespersen.
Linkedin-partnerskabet spiller også en rolle i forhold til Microsoft.
“Der er 200 mio. profiler og 80 pct. af de it-ansvarlige er på Linkedin, så vores adgang til Linkedin-systemet er meget attraktivt,” siger Sebastian Jespersen, der håber på, at kunne udvide forretningsomfanget med Microsoft.
“Vertic har haft status som preferred partner hos Microsoft Corp. i snart 5 år. Det er dog særligt over de sidste 12 måneder at aktiviteterne har taget fart. Vi er blandt andet involveret i den globale lancering af Office365 og Project and Visio,” siger Sebastian Jespersen og fortsætter:
“Microsoft har et enormt marketingsbudget, og vores andel er i den store sammenhæng forsvindende lille. Jeg tror derfor på at vores markante vækst i samarbejdet med Microsoft yderligere vil accelerere med åbningen af kontoret i Seattle.”