Microsoft Danmark vælger nyt bureau

peng

Efter en ”afsøgning af bureaumarkedet” har Microsoft valgt en partner til at accellere den digitale kommunikation.

Selv om en koncern er født digital, så kan den naturligvis godt have brug for digitale input udefra. Det gælder også inden for markedsføring.

Digital markedsføring er et centralt element i Microsofts evne til at kommunikere med kunderne, og i en pressemeddelelse oplyser Microsoft, at man efter en afsøgning af bureaumarkedet har valgt Creuna som partner til at bistå sig med at udvikle og implementere digitale projekter med synlig forretningseffekt for øje.

”Microsoft har et naturligt behov for at nå alle vores kunder og partnere med høj relevans, og hvor det giver mest mening for dem. Der er ingen tvivl om, at digital er et stort markedsføringsmæssigt vækstområde, når vi kigger fremad. Vi har valgt Creuna, fordi de har kompetencer og ressourcer til at løfte os på området,” siger Trine Tirsgaard, marketingdirektør i Microsoft.

Samarbejdet vil gribe ind i Microsofts produktområder, og partnerskabet med Creuna skal bl.a. være med til at sikre, at kunderne får lettest og bedst mulig adgang til informationer om produkter og services, der vil styrke deres forretning gennem højere produktivitet og bedre informationsdeling.

Hos Creuna nøjes adm. direktør, Astrid Simonsen Joos, ikke med at være glad for den nye kunde, men kalder det i pressemeddelelsen for et drømmescenarie:

”Vi oplever Microsoft som meget fokuserede på at skabe unikke og relevante brugeroplevelser gennem de digitale kanaler. Skarpt styret af forretningsmæssig resultatopnåelse og et mål om effektiv eksekvering til tiden. Det er et drømmescenarie for Creuna, da vores kernekompetencer i spændingsfeltet mellem strategi, kreativitet og teknologi netop rammer dette behov”.