Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Herning-bureauet klarede ikke skærene oven på et rædselsfuldt regnskab sidste år.

Krisen var meget hård ved det gamle Herning-bureau Midt Marketing, der i sit seneste offentliggjorte regnskab blev halveret og tabte 4 mio. kr.

Det efterfølgende regnskabsår, der sluttede d. 30. juni blev heller ikke for godt, og nu har bureauet kastet håndklædet i ringen.

I sidste uge skiftede Midt Marketing navn til Statusselskabet af 10.11.2010 og i fredags blev selskabet erklæret konkurs i Skifteretten i Herning.

Medarbejderne er dog fortsat med at møde på arbejde, og det kan indikere, at der arbejdes på at finde en eller anden mulighed for at videreføre aktiviteterne.

Konkursen kommer oven på lidt turbulens i ledelsen. For et år siden blev Anders Stampe udnævnt til adm. dir., og det blev ham, der kom til at stå på mål for gyserregnskabet, som blev begrundet bl.a. med generelt faldende aktivitet og to konkurser blandt kunderne.

I sommer var det dog slut med hans karriere, og Henrik Hyldgaard blev i stedet gjort til adm. dir. I august lød det således fra bestyrelsesformand, Søren Grønbæk:

“Vi har længe kunnet se, at også det netop afsluttede regnskabsår heller ikke bliver for godt, og derfor kigger vi på, hvordan vi konstruktivt skærper profilen og aktivt håndterer, at verden er af lave. Det har vi en tyrkertro på kan lade sig gøre, og derfor er vi positivt stemt.”

Henrik Hyldgaard har ikke reageret på Bureaubiz’ henvendelse, og kuratoren, advokat Flemming Jensen, har på nuværende tidspunkt ingen kommentarer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club