Mille Dinesen markerer ny Fitness dk strategi

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Fitnesskædens nye strategi indebærer satsning på ny målgruppe, som manifesteres i kampagne med Mille Dinesen fra Nynnes Dagbog og Rita.

Der har længe været priskrig på fitness-markedet, men nu søger fitness dk væk fra snak om pris. I stedet fokuserer fitnesskæden i deres seneste kampagne på værdier, de mener kendetegner et mere modent segment.

Fitness dk’s nyligt tiltrådte COO, Karsten Mayland, siger:

“Af flere årsager er det vigtigt for os at tage den voksne demografi seriøst. Vores historik viser, at de er vores mest trofaste og dedikerede medlemmer. Deres ønsker til kvalitet og en holistisk tilgang til træning passer også perfekt ind i vores DNA. Det handler om at skabe en kultur, medlemmerne og medarbejderne imellem og hjælpe folk med at nå deres mål. Og det gøres bedst hvis folk er hos os i et godt stykke tid.”

Du kan se kampagnens første hovedfilm med skuespilleren Mille Dinesen her:

Bureauet Geschæft, der har arbejdet med Fitness dk i halvandet år, står også for denne Fitness dk-kampagne, der primært kører på tv og social media.

Benjamin Bang, der er kreativ direktør i Geschæft, kommenterer på den nye strategi i forhold til  kampagnen:

“Når man skærer tingene ind til benet, som fitness dk gør her, giver det god anledning til at gentænke, hvordan man kommunikerer fitness – og hvilke andre parametre end prisen, der kan tiltrække nye medlemmer.”

Han uddyber:

”Når man siger fitness-reklame tænker mange jo svedig hud på muskelsvulmende yngre mennesker, der top-dedikerede og i tårnhøjt tempo, søger mod den evige helse – og gratis oprettelse. Derfor var det i vores øjne et forfriskende og modigt træk at flytte fokus væk fra sved, fitness-center og dakkedak-musik, for til gengæld at gøre plads til mennesket og dets bagvedliggende motivation for at træne. Her perspektiveret af formidable Mille Dinesen.”

Her kan du se kampagnens anden hovedfilm:

Nicoline La Cour, kontaktdirektør hos Geschæft, fortæller om Fitness dk-kampagnens budskab:

”Hos fitness dk er fokus ikke på den perfekte krop, men derimod på at have det godt med sig selv og sin træning. Altså løbende velvære. Derfor synes vi også, at det var interessant at træde et ekstra skridt tilbage og tale om hvad velvære egentlig er, og i givet fald, hvornår det indtræffer. Det er også en opfordring til at nyde træningsturen undervejs.”

Adspurgt om den nye strategi så kaster gode resultater af sig, siger Karsten Mayland:

 “Det er for tidligt at sige noget endeligt før kampagnen overstået, men indtil videre ser det rigtig lovende ud. Folk reagerer positivt på alt det nye, både i tilkendegivelser og med hensyn til indmeldelser. Og lige så vigtigt så kan vores medarbejdere også se sig selv i kampagnen. De går jo netop på arbejde for at gøre den ekstra forskel for vores medlemmer,” slutter han.

Fitness dk-kampagnen løber til marts.