Af Peter Engholm 25@mail.dk

Realdania debuterer ved SMW, når den filantropiske forening sammen med sit datterselskab Bolius lægger hus til både egne og andres arrangementer. Bureauer får en særlig invitation fra de to parter.

Den store Realdania-forening - med 18,5 mia. i egenkapital og små 800 mio. kr. årligt i filantropiske donationer – gør sin entre ved Social Media Week (SMW) i København – og slår bogstaveligt talt dørene op sammen med datterselskabet Bolius.

Fra 23. til 27. februar forventes således flere tusinde social media-interesserede gratis at deltage i Social Media Week events hos Realdania og Bolius på Jarmers Plads i København. Flere end 25 arrangementer holdes her.

Det er tredje gang, at Social Media Week afholdes i København, men første gang, at Realdania-foreningen og Bolius indtager en værtsrolle. Det sker for at understøtte Realdanias filantropiske strategi og Bolius’ ambition om at skabe flere og tættere relationer til de danske boligejere.

Sidste år deltog 8.000 deltagere fordelt på over 100 events, så det er med en forventning om en vis trafik, at de to parter åbner dørene fra mandag morgen kl. 8 til fredag eftermiddag kl. 18 – som en hub for en del af arrangementerne. Der vil også være mange andre events rundt omkring i København, bl.a. hos Maersk på Esplanaden.

Hos Bolius, der selv afholder eventet “Vores 10 største fejl på sociale medier”, siger digital strateg, Eric Ziengs:

”En tanke med at lægge hus til SMW er, at vi – i denne kompetente forsamling – håber at lære nogle af vores fremtidige kolleger at kende. Og hvis profilerede SoMe-folk efterfølgende bruger os som eksempler, så vil vores netværk vokse.”

Eric Ziengs har en bureau-fortid på Geelmuyden.Kiese og Discus Communications, og anbefaler også bureauer at afholde events – enten selv eller på Jarmers Plads, hvor der er få pladser tilbage.

”Netop netværket kan vokse, når man afholder events. Det er en oplagt mulighed for bureauerne til at give lidt af deres indsigter og erfaringer videre – og samtidig komme i kontakt med både talenter og mulige kunder. Men lad nu være med at forsøge at sælge,” siger Eric Ziengs.

Foreløbig har 11 bureauer meldt sig til at stå for arrangementer på SMW.

Netværket – og at skabe interessefællesskaber – er blandt grundene til, at Realdania åbner dørene for Social Media Week. Realdania arbejder med projekter, der skaber positiv forandring inden for samfundsudfordringer, der knytter sig til det byggede miljø. Det gør man mere effektivt, når man i fællesskab skaber succes.

Dorte Bülow, der er formidlingschef i Realdania, siger:

”Vi når vores filantropiske mål mere effektivt ved også at benytte de sociale mediers kraft, og derfor har vi i Realdania skruet væsentligt op for kommunikationen på de sociale medier de seneste par år. Vi ser frem til spændende og energiske dage med Social Media Week præget af netværkskabelse, dialog og gensidig inspiration.”

Hos Bolius supplerer redaktionschef Kristine Virén:

”Den klassiske en-vejs-kommunikation via sociale medier bruges af mange – og har sin berettigelse. Men vi ønsker samtidig at høre spørgsmål fra vores ”Tweeps” om, hvor nullermænd kommer fra. Og på samme måde inspirerer vores Facebook-venner os til nye artikler, videoer og billedgallerier. Ja, noget så oldschool som en brevkasse er også en slags social media. Dén viden vil vi gerne dele og samtidig stille de fysiske rammer til rådighed, så andre også kan dele deres successer.”

Se alle events på socialmediaweek.org, hvor man også gratis melder sig til som deltager. Det er også her, at interesserede arrangører kan melde sig til. Ud over København afholdes Social Media Week i 28 forskellige byer, på fire forskellige tidspunkter af året.

2015 bliver 7. år, hvor Social Media Week afholdes. Social Media Week betegnes som den største Social Media konference i verden.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club