Af Tom Okke, journalist og forfatter
Thomas R. Schacht

Tidligere adm. direktør for Midt Marketing er gået bort. Tom Okke skriver mindeord.

Reklamemanden, konsulenten og iværksætteren Thomas Schacht er gået bort efter kortere tids sygdom.
Thomas Schacht indledte oprindeligt sin karriere i bankverdenen, men skiftede i midten af 1980’erne spor og blev i stedet et kendt ansigt i den danske reklamebranche.

I mere end 20 år var han del af det i Herning-baserede reklamebureau Midt Marketing, der servicerede en lang rækker kunder, bl.a. BoConcept, Bestseller og Vestas. I perioden fra 1999 til 2009 var det med Thomas Schacht som adm. direktør og brandmaker.

I 2009 var det tid til endnu et sporskifte, for Thomas Schacht var ifølge sin hustru, designeren Ruth Kramer, blevet ”langtidsbitter,” og der var længere mellem smilene. Der var simpelthen gået hamsterhjul i hverdagen.

Thomas Schacht tog konsekvensen, solgte bureauet og flyttede med sin hustru ned til et nyt liv langt oppe i de schweiziske alper. Nærmere bestemt til landsbyen Vals, ca. to timers køretur fra Zürich.

Planen var simpel: Parret ville starte forfra, og Thomas Schacht fik både fornyet energi og livsglæde, da de i 2011 åbnede det lille, eksklusive bed & breakfast Brücke 49, som hurtigt fik en række trofaste gæster og en international fanskare.

Thomas Schacht brugte sin fritid ude i det fri og søgte gerne helt derud, hvor naturen både er vild og ensom. Her tænkte han de største tanker og fik de bedste idéer.

Han var grundlæggende en arbejdsom mand og brugte ofte sætningen: ”Få tingene gjort,” som sit motto. Nu har han gjort sit, og han har gjort det godt.

Æret være hans minde.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club