Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Konkurrencen om det 6 mia. kr. store budget er afgjort til fordel for det siddende bureau. PHD genvandt Østeuropa.

Det var en af de helt store klumper, der blev sendt i konkurrence, da Unilever sidste sommer sendte sit globale mediebudget i spil.

For Vesteuropa lyder budgettet i henhold til Campaign på ca. 6 mia. kr. og i Nordamerika på ca. 4,2 mia. kr.

Konkurrencen er nu afgjort til fordel for det siddende bureau, Mindshare, som ydermere fik budgettet for Canada, så man nu kommer til at håndtere hele Nordamerika.

Unilever har siden flyttet mere og mere til Mindshare i Vesteuropa, og det har også omfattet Danmark, hvor hele budgettet ligger hos den danske del af mediabureaeut.

Afgørelsen på konkurrencen indebærer desuden, at PHD fastholder det østeuropæiske budget. Bureauet vandt desuden i slutningen af sidste år det 2,6 mia. kr. store budget for Kina, som blev taget fra Mindshare.

Kilde: Brandrepublic

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club