Mindshare bringer det perfekte liv på SoMe til debat

peng

En ny film for Ford C-MAX med Laura Christensen i hovedrollen fokuserer på brugen af de sociale medier – nærmere bestemt selv-iscenesættelsen.

En reception, en karrieresnak, på farten – lyder for så vidt fint, men dækker over Laura Christensen, der er til børnefødselsdag, til møde på jobcentret, og sidder fast i en bilkø.

Situationerne er velkendte og står i skærende kontrast til det perfekte billede, der fremvises på de sociale medier.

Meningen med galskaben – og filmen fra Ford – er at udfordre den forestilling, vi har om, hvor glamourøst de andres liv er, og tilføre det en mere ærlig vinkel. Krydret med en snert af ironi holder Laura forestillingen om det søde liv ud i strakt arm.

Laura Christensen fortæller:

”Da vi lavede filmen talte vi om, at mit liv jo ikke adskiller sig fra alle andre forældres. Man vil jo gerne være den fede person, der har overskud til at bage bollerne, holde børnefødselsdagen og så i øvrigt også lige se super smart ud samtidig. Men jeg tror, at det er de færreste, der har tid til det i hverdagen – og i øvrigt kan overskue det.”

Filmen, der er lavet af Mindshare i samarbejde med Shoot Happens, er en del af en kampagne, der skal tage hul på en omfattende debat om familieliv i bl.a. Eurowoman, Alt for damerne og blandt bloggere.

Samtidig er Sponsta med til at aktivere kampagnens hashtag #perfektudenfilter på Instagram.

”Vi har været glade for at arbejde med netop denne type budskab, da det for det første er aktuelt, men også fordi det handler om værdier. Vi vil gerne være et brand, der tør snakke om andet end teknologier og fordele. Det gør vi gennem branded content, hvis primære formål er at skabe engagement,” siger Tom Maxmølris, Marketing Ops. Manager hos Ford Danmark.

Kenneth Kaadtmann, kreativ direktør på Mindshare, siger:

”Vi arbejder ud fra præmissen ’Social by design’ – at det, vi laver, skal skabe samtaler, ellers skaber det ingenting. Så når vi skal tale om en familiebil, er det ikke bilen samtalen omhandler, men de, der kører i den. Som altid er den bedste måde at få folk i tale på ved at berøre et emne, der rører noget i os”.