Mindshare får fire teleselskaber på kundelisten

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Landets fire største teleselskaber er forenet i et større projekt. I sidste måned blev reklamebureauet valgt, og nu følger mediabureauet, der samtidig skal være strategisk digital rådgiver.

I midten af marts blev Hjaltelin Stahl valgt som bureau til 4T Mobile Payments – det lyder fremmedartet, men er pæredansk … så danske, som landets fire største teleselskaber nu engang er.

TDC, Telia, Telenor og 3 forbereder tilsammen en mobil betalingsløsning, der skal lanceres i løbet af i år. 4T Mobile Payments har Peter Bredgaard i spidsen som adm. direktør, og han følger valget af Hjaltelin Stahl op med endnu et bureau.

Det drejer sig om Mindshare, der i første omfang skal varetage den strategiske rådgivning omkring de mest effektive kontaktpunkter på tværs af Paid, Owned og Earned kanaler til 4Ts lancering. Og efterfølgende de mere operationelle mediebureau opgaver.

”Det var deres begejstring samt fokus på de samme områder som 4T, som afgjorde valget. Mindshare har stor erfaring inden for telebranchen og samtidig helt særlige kompetencer og viden om, hvordan de forskellige digitale kontaktpunkter spiller sammen for at opnå effekt. Ikke kun de betalte kanaler, men på tværs af Paid, Owned og Earned og både offline, offsite og onsite,” siger Peter Bredgaard.

Mindshare er valgt på baggrund af sin position i markedet og flere indledende samtaler.

Martin Ove Rasmussen, adm. direktør hos Mindshare, betegner opgaven som en af de mest spændende, man kan forestille sig i øjeblikket.

”Hele mobile payment, m-commerce og ’Wallet’ begrebet er super hot, og vil få afgørende indflydelse på forbrugerne fremover. Vi vil trække på viden og erfaringer fra vores globale netværk. Men der er reelt ikke sket så meget, siden jeg besøgte Google HQ i San Francisco sidste forår og bl.a. fik et preview af Google Wallet. Så 4T har virkelig muligheden for at blive en frontrunner,” siger Martin O.Rasmussen.