Sidste år ville have Ford have fat i de unge kvinder via branded content – og Mindshare udviklede, uden et reklamebureau, et koncept med en netbaseret livsstilsserie.
Nu fortsætter løjerne som kreativ udvikler, dog med et mindre muntert udgangspunkt, idet mediabureauet har produceret film om mobilmobning
I efteråret bliver der sat særligt fokus på fænomenet mobilmobning i forskellige medier. Børnerådet, Børns Vilkår og Red Barnet bakker op om “kampen mod mobilmobning” i bladet Frikvarter og i fire små film, som viser, hvordan mobilmobning kan foregå.
“Udviklingen inden for de digitale og mobile medier giver nye muligheder, men skaber også nye problemer. Mobilmobning opleves af mange som et stort problem. Mindshare er ikke blot en virksomhed med dyb indsigt i forbrugeradfærd og mediers virkemåde, vi er også forældre til børn i skolealderen. Derfor vil vi godt bruge vores ekspertise til at hjælpe med at sætte mobilmobning på dagsordenen,” siger Martin Ove Rasmussen, adm. direktør i Mindshare.
Og erfaringerne fra bl.a. Ford med at udvikle kreativt på egen hånd kan også bruges i denne sammenhæng:
“Vi arbejder aktivt med begrebet branded content, som i denne sammenhæng vil sige, at vi med udgangspunkt i strategiske overvejelser omkring et aktuelt emne har fundet de bedste kunstnere til at udvikle f.eks. en film om emnet,” siger Martin Rasmussen.
Mindshare fik ideen til filmene og har sammen med de to tidligere Nimbus-producere Søren Rune Knudsen og Jacob Jarek samlet stærke kreative kræfter til at fortælle den ubehagelige historie.
Forfatteren Sanne Munk Jensen, instruktøren Rune Schjøtt og Jonas Bjerre fra Mew har hhv. skrevet, instrueret og lavet musik til de fire kortfilm, som er blevet stillet frit til rådighed for kampagnen.
Danmarks Radio har valgt at vise en sammenklippet version i OBS udsendelserne i de kommende uger, og filmene kan desuden ses på Youtube samt på bladet Frikvarters hjemmeside. Kampagnesitet kan ses her.