GroupM har i de senere år oprustet betydeligt på tværgående funktioner inden for teknologi og forretningsudvikling. Den udvikling vil et af gruppens brands, Mindshare, nu bruge meget mere aktivt over for sine kunder.
Bureauet har oprettet en funktion som Head of Business Development og sat Philip Sander Nielsen i spidsen for den. Han kom til bureauet i 2013 som Senior Digital Development Manager.
“Formålet er at dedikere nogle ressourcer til at afsøge alle de teknologiske muligheder, der eksisterer i dag, og se, hvad de rummer af muligheder for vores kunder,” siger adm. dir. Martin O. Rasmussen, der ser det som helt naturligt at søge at bringe noget af den meget store viden, der eksisterer i GroupM, ind til de enkelte brands.
Philip Sander Nielsen vil kunne tilbyde kunder workshops og rådgivningstimer, men han vil også være en del af arbejdet med at udvikle ideer til kunderne samme med de konkrete teams.
Business Development funktionen skal ses som et modsvar på et problem, mange virksomheder slås med, nemlig manglende tid og overskud til at flytte og forandre sig.
“Jo mere Mindshare befinder sig i front med teknologien, som forbrugerne lader sig rive med af, desto bedre er vi i stand til at lukke gappet mellem det sted, hvor vores kunder befinder sig og hvor deres kunder potentielt leder efter dem. Ofte er der dog ikke tale om ét gap alene, men flere, som hele tiden åbner sig,” siger Philip Sander Nielsen og fortsætter:
“Nye medier tiltrækker sig dagligt forbrugernes opmærksomhed, og er man ikke en del af mediet, siver man langsomt og sikkert fra forbrugernes bevidsthed og bliver irrelevant. Tiden er dermed ikke til at agere konservativt og afventende, men derimod handle adaptivt sammen med forbrugerne.”