Af peng

Der var 3 guldløver til mobil-løsninger i Cyber Lions i år. Til næste sommer får den sin egen kategori; Mobile Lions

I disse dage for et år siden præsenterede TNS Gallup og Mindshare deres årlige trendanalyse, hvori man kunne læse, at 82 pct. af de adspurgte annoncører ville øge deres brug af mobil marketing.

Hvis de har gjort alvor af truslen – og i øvrigt er svært tilfredse med resultatet – så er der grund til at kigge mod Cannes 17.-23. juni.

For Cannes Lions har netop offentliggjort en ny kategori, Mobile Lions, der hædrer kreativ fortræffelighed inden for under-kategorier som Creative Use of Technology, Mobile Websites & Web Apps, Mobile Apps, Tablet Apps, Games samt Integrated Campaigns led by Mobile.

Mobilen er ny som kategori, men er både set og præmieret før i Cannes. Denne sommer blev det 18 shortlister, 1 bronze, 1 sølv og 3 guldløver i Cyber Lions, og i andre kategorier, hvor indsendte arbejder også omfatte mobil marketing, blev i alt til 20 løver.

“Mobilen er ikke ny som et led i kreativ kommunikation, men mobil-løsningerne accelererer fra en i forvejen høj hastighed – og vi ser, at mobilen i stigende omfang bliver limen i kampagner og bindeleddet mellem online- og offline-elementer,” siger Cannes-chefen Phlip Thomas.

Jury-formanden i Mobile Lions bliver Tom Eslinger, Digital Creative Director i Saatchi & Saatchi Worldwide

Branded Entertainment gør i øvrigt Mobile selskab som den nye kategori i klassen ved næste års festival.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club