MobilePay konkurrent har store forventninger til ny reklamekampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: En reklamekampagne, der starter snart skal sikre, at alle danskere inden året er omme ved, hvad Swipp er.

Selskabet bag 81 bankers konkurrent til Danske Banks MobilePay, Swipp, har store forventninger til en reklamekampagne, der går i luften i løbet af oktober måned.

Det fremgår af et interview i Børsen med Swipps direktør, Martin F. Andersen.

”Vi har set inden for de sidste uger, at kunder, der dagligt ’swipper’, er stigende. Og vi kommer også med en marketingkampagne senere i denne måned, som gør, at jeg har en forventning om, at alle danskere ved, hvad Swipp er, inden året er omme,” siger han til avisen.

Mens Swipp er kommet med adskillige aggressive udmeldinger om kampagner og om at slå MobilePay, har de ikke ønsket at udtale sig om, hvem der står bag deres kampagne.

Swipps pr-bureau, Hill+Knowlton fortalte tidligere på året til Bureaubiz, at en lille håndfuld bureauer var i konkurrence om en kampagne for Swipp. Men efterfølgende ville man – af markedsmæssige hensyn – ikke ud med, hvem der var blevet valgt.

Bureaubiz kunne dog for halvanden måned siden fortælle, at det formentlig er Wibroe, Duckert & Partners, der har fået til opgave at udvikle kampagnen.

Swipp har tidligere meldt ud, at de vil slå MobilePay og i dette interview med Børsen, siger Martin F. Andersen, at det vil ske inden for to år.

Allerede inden årsskiftet forventer Martin F. Andersen ifølge avisen at nå 1 mio. brugere.

Swipp har i dag omkring 500.000 brugere, mens MobilePay har 1,6 mio. brugere.

Børsen, p. 14.