Modebloggere lancerer tilbudssite

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

De to modeblogsites, Anywho og Looklab, vil ikke længere nøjes med at blogge om mode. Nu lancerer de – som de første bloggere – et tilbudssite.

I morgen kl. 12.00 åbner de to modeblogs Anywho og Looklab  tilbudssitet marchemarche.dk, hvor de 1000 hurtigste forbrugere hver onsdag vil kunne købe et gavekort til halv pris.

Med gavekortet vil man kunne købe modetøj fra forskellige webshops og butikker til en værdi, der er dobbelt så stor som det man har betalt.

Derved bevæger bloggere sig fra nogle, der skriver lidt løst og fast om mode. Som vi skrev i går under ’Brancheklip’, indgår flere og flere modevirksomheder aftaler med bloggere og de ser udgiften som en del af deres markedsføringsomkostninger.

Adm.dir. Claus Bek Nielsen siger da også i en pressemeddelelse, at tankerne bag konceptet er opstået fordi, der er stor rift om bloggernes læsere:

”Når man driver blogmedier som Looklab.dk og Anywho.dk er der utrolig mange kommercielle interesser, der gerne vil have del i den meget segmenterede målgruppe, vi har på begge blog-platforme. Vi ved jo, at mere end 99 procent af læserne er kvinder i alderen 15-35 år og at de foretager mange køb via nettet. Samtidig viser vores analyser, at vi kan rykke ufatteligt mange varer og produkter for de enkelte webshops og butikker, når bloggerne skriver om dem, så derfor har det været en naturlig udvikling af vores forretningsområde at lave marche.marche.dk”