Moderigtige mænd går med armbånd

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: To danske brødre har succes med armbånd til mænd. Historiefortælling og god PR er to af ingredienserne.

To danske brødre, Mikkel og Mads Kornerup, har succes med deres Shamballa armbånd til primært mænd – men kvinder må også gerne være med.

Det er lykkedes at få globale kendisser som Jay Z, Karl Lagerfeld, Gwyneth Paltrow og vores egen kronprinsesse Mary til at både gå med og blive fotograferet med de danske armbånd, som kunderne selv kan designe.

PR og markedsføring er vigtige ingredienser for Shamballas hastige fremgang på de globale markeder.

Virksomhedens historie er inspireret af gamle skrifter som beretter om et mystisk rige i en af Himalayas skjulte dale, befolket af et oplyst og kærligt folk. Et rige ved navn Shamballa.

Den personlige historiefortælling kombineret med evnen til at få skuespillere, sportsstjerner, modefolk, kongelige og andre kendisser til at købe armbåndene, skaber opmærksomhed.

Armbåndene var oprindeligt designet til mænd, men nu laver Shamballa også feminine udgaver af armbåndene, men fokus vil fortsat være på mændene.

Og det er ikke helt forkert set, ifølge trendforsker Anne Lise Kjær fra Kjaer Global vil der komme flere mænd, der tør vise sig med forskellige smykker og tilbehør.

”Der er brug for at vise individualitet og så må der samtidig meget gerne være en historie bag det armbånd eller smykke som manden tager på” (Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 12-13).