Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Jylland bevarer repræsentationen i brancheforeningens bestyrelse, idet enVisions adm. direktør afløser Recommededs kontaktdirektør Allan Bartram.

Sidste år blev der skrevet historie i DRRB, da formanden for første gang ikke kom fra et klassisk reklamebureau, men – i Jan Olsens tilfælde – et DM-bureau. Mangfoldigheden blandt DRRBs medlemmer blev understreget, og i foreningens bestyrelse repræsenterer da også både reklame-, dm- og mediabureauer.

Men mangfoldighed kan – i ordets natur – være flere ting. Ikke kun ved at se på bureauerne, men også de enkelte bestyrelsesmedlemmer.

Ved DRRBs generalforsamling i forgårs blev Mona Juul, adm. direktør i enVision, valgt til bestyrelsen. Hun afløser Allan Bartram, der har valgt at træde ud. Mona Juul var før suppleant til bestyrelsen, og til dén post blev valgt Niels Folmann, adm. direktør i BBDO.

Allan Bartram er kontaktdirektør i Recommended, og således afløser det ene Århus-bureau det andet i en bestyrelse, der ikke har andre jyske repræsentanter – blandt suppleanterne finder vi dog Steen Stærk fra Stærk Reklamebureau i Vejle.

Og med Mona Juul er der nu 3 kvinder i den 11 personer store bestyrelse – de 2 øvrige er den tidligere formand Jette Nejstgaard, LoweFriends, og Karen Østergaard, Ogilvy.

Ejerskabet i bureauerne er en helt tredje måde at beskue bestyrelsen: Med Nørgård Mikkelsen på danske hænder (fynske, for at være helt nøjagtig) repræsenterer bestyrelsesmedlemmerne 5 dansk-ejede bureauer og 6 bureauer, der er medlemmer af internationale kæder.

DRRBs bestyrelse:

  • Jan Olsen, Sepia (Formand)
  • Jan Duckert, Wibroe, Duckert & Partners/People Group (Næstformand)
  • Jonas Hemmingsen, MEDIACOM Nordic (Næstformand)
  • Jette Nejstgaard, LoweFriends
  • Kim Boisen, Robert/Boisen & Like-minded
  • Hans Henrik Goth, Mantra
  • Erik Laumand, Nørgård Mikkelsen
  • Karen Østergaard, Ogilvy Danmark A/S
  • Johnny Henriksen, DDB
  • Mona Juul, enVision
  • Michael Thim, IUM

Bestyrelsens suppleanter:

  • Thomas Bertelsen, OMD
  • Steen Stærk, STÆRK reklamebureau
  • Finn Williams, Williams Reklamebureau
  • Niels Folmann, BBDO

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club