Sidste år blev der skrevet historie i DRRB, da formanden for første gang ikke kom fra et klassisk reklamebureau, men – i Jan Olsens tilfælde – et DM-bureau. Mangfoldigheden blandt DRRBs medlemmer blev understreget, og i foreningens bestyrelse repræsenterer da også både reklame-, dm- og mediabureauer.
Men mangfoldighed kan – i ordets natur – være flere ting. Ikke kun ved at se på bureauerne, men også de enkelte bestyrelsesmedlemmer.
Ved DRRBs generalforsamling i forgårs blev Mona Juul, adm. direktør i enVision, valgt til bestyrelsen. Hun afløser Allan Bartram, der har valgt at træde ud. Mona Juul var før suppleant til bestyrelsen, og til dén post blev valgt Niels Folmann, adm. direktør i BBDO.
Allan Bartram er kontaktdirektør i Recommended, og således afløser det ene Århus-bureau det andet i en bestyrelse, der ikke har andre jyske repræsentanter – blandt suppleanterne finder vi dog Steen Stærk fra Stærk Reklamebureau i Vejle.
Og med Mona Juul er der nu 3 kvinder i den 11 personer store bestyrelse – de 2 øvrige er den tidligere formand Jette Nejstgaard, LoweFriends, og Karen Østergaard, Ogilvy.
Ejerskabet i bureauerne er en helt tredje måde at beskue bestyrelsen: Med Nørgård Mikkelsen på danske hænder (fynske, for at være helt nøjagtig) repræsenterer bestyrelsesmedlemmerne 5 dansk-ejede bureauer og 6 bureauer, der er medlemmer af internationale kæder.
DRRBs bestyrelse:
- Jan Olsen, Sepia (Formand)
- Jan Duckert, Wibroe, Duckert & Partners/People Group (Næstformand)
- Jonas Hemmingsen, MEDIACOM Nordic (Næstformand)
- Jette Nejstgaard, LoweFriends
- Kim Boisen, Robert/Boisen & Like-minded
- Hans Henrik Goth, Mantra
- Erik Laumand, Nørgård Mikkelsen
- Karen Østergaard, Ogilvy Danmark A/S
- Johnny Henriksen, DDB
- Mona Juul, enVision
- Michael Thim, IUM
Bestyrelsens suppleanter:
- Thomas Bertelsen, OMD
- Steen Stærk, STÆRK reklamebureau
- Finn Williams, Williams Reklamebureau
- Niels Folmann, BBDO