Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

En israelsk supermarkedskæde har ladet sig inspirere af en meget omtalt mordsag i Dubai til en ny reklamefilm.

Der findes mange gode eksempler, hvor en virksomhed og dens bureau er hurtig til at gribe en aktuel begivenhed og bruge den til reklamer.

Aktualiteten kan give rigtig god opmærksomhed.

Om den israelske supermarkedskæde Mahsaney Kimat Hinam får god opmærksomhed skal være usagt på denne plads.

Men helt sikkert er det, at kæden har præsteret et af de mere vovede eksempler på at blande virkelige begivenheder ind i reklamer. Og fået stor opmærksomhed.

Kæden har lanceret en reklamefilm, hvor man har ladet sig inspirere af overvågningsbillederne, der er frigivet af politiet i Dubai i forbindelse med mordet på en Hamas-leder. Dubai-politiet mener, den israelske efterretningstjeneste står bag og hele sagen har ført til en stor internationale skandale, fordi Mossad angiveligt har brugt falske pas fra bl.a. europæiske lande som England.

Kæden har ydermere sat trumf på med pay-offen “We offer killer prices” samt et løfte om at “shoot down” priserne.

Det er ikke lykkedes at finde filmen på Youtube, men du kan se billeder fra filmen i dette nyhedsindslag.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club