Morgenmads-brand satser på dansk verdensmester

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Svømmer, der også er sponsoreret af reklamebureau, har fået en ny stor sponsor, der giver arbejdsro.

Morgenmads-producenten Axa er gået ind i et sponsorat af den danske elitesvømmer og verdensmester, Lotte Friis. Sponsoratet løber i to år fra 1. januar og giver arbejdsro til at koncentrere sig om det store mål – OL i London i 2012.

Lotte Friis gjorde sig lige før sommerferien bemærket i relation til bureaubranchen, da dialogbureauet Magnetix tegnede et sponsorat, hvor hun arbejder nogle timer om måneden på bureauet.

Lotte Friis bliver en del af en af Axa Sport Club. Axa har gennem det seneste årti ydet støtte til nogle af Sverige og Norges største idrætsprofiler og nu er turen så kommet til et af Danmarks største medaljehåb til legene i London.

“Jeg har set hvad de har gjort for andre idrætsudøvere i Skandinavien og jeg glæder mig til at blive en del af Axa Sport Club,” siger Lotte Friis, hvis første opgave for Axa bliver at medvirke i en reklamefilm sammen med en svensk og en norsk idrætsstjerne. Filmen bliver vist i alle de skandinaviske lande i 2012.

Axa-sponsoratet ændrer ikke på samarbejdet med Magnetix, der bl.a. bygger på, at Lotte Friis har overvejelser om en fremtid i dialog- og webbranchen, når hun engang slutter sin karriere som svømmer.

For Magnetix handler sponsoratet om mere end et logo på trøjen – nemlig om at bruge de muligheder, det giver at have en verdensmester koblet til bureauet.