En af Danmarks absolut mest prisvindende kreative, Morten Grubak, siger farvel til Vice og Virtue efter godt otte år – de seneste par år som global executive creative director.
I næste uge skifter han til Zalando, nærmere bestemt til en stilling som vice president for creative direction, hvor han rapporterer til Anne Pascual, senior vice president for produkt design.
Hos Zalando bliver han ansvarlig for at fastlægge den overordnede kreative retning for Zalandos brand og sikre en ensartet og konsistent kreativ tilgang på tværs af hele kunderejsen hos Zalando.
Hos Vice ledede Morten Grubak et Global Innovation Lab for Virtue-bureauet, og herfra lancerede Virtue projekter, der med formuleringen fra pressemeddelelsen har ”defineret industrien i krydsfeltet mellem kultur og teknologi”, såsom Coca-Cola Creations og Grand Prix-vinderen fra bl.a. Cannes Lions “Backup Ukraine” i samarbejde med UNESCO. Han har også været medforfatter på “The Screenwear Paper”, den første globale rapport om forbrugernes opfattelse af virtuelle produkter.
SVP Anne Pascual, der har ansvaret for Design, Marketing og Content hos Zalando, udtaler om udnævnelsen:
“Introduktionen af rollen som Vice President for Creative Direction er en del af vores ambition om at gøre Zalando til et brand drevet af historiefortælling og et emotionelt bånd til kunderne samt at være en destination, hvor kunderne bliver inspireret. Morten kommer med en imponerende kreativ baggrund, hvor mange af hans projekter er blevet anerkendt som banebrydende i branchen. Vi er begejstrede for at bringe hans vision til Zalando, og vi er klar til at skabe spændende øjeblikke sammen.”
Morten Grubak tilføjer:
“Jeg har fulgt med i, hvordan Zalando gradvist har opbygget en stærk stemme inden for stil og kultur de seneste år, og jeg glæder mig meget til at deltage i denne rejse. Jeg føler, at min passion for innovation og optimisme for kreative muligheder online passer perfekt til Zalandos ånd. Jeg kan ikke vente med at komme i gang med arbejdet med at forme Zalandos kreative vision hånd i hånd med de kreative teams.”