Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Carlsberg Danmark har samlet salg og marketing under en ny kommerciel direktør, og det rykkede Morten Hjorth et trin ned ad rangstigen.

Carlsberg Danmark skal have ny marketingdirektør. Det er resultatet af en organisations-ændring, der har fået den hidtidige marketingdirektør, Morten Hjorth, til at sige farvel til virksomheden.

Organisationsændringen har slanket direktionen, som fremover vil bestå af syv personer frem for ni med adm. dir. Jesper Jørgensen i spidsen. Dette er bl.a. sket ved at samle salg og marketing under en ny kommerciel direktør, som bliver Carsten Thomsen.

Han har tidligere været salgsdirektør for det, der hedder off-trade – d.v.s. barer, cafeer og restauranter. Herudover har der været en direktør for on-trade (detailhandlen) og marketing (Morten Hjorth).

Disse tre stillinger bliver nu til underdirektører med reference til Carsten Thomsen, og Morten Hjorth ønskede altså ikke at bestride stillingen som marketing-ansvarlig i denne organisation.

Den hidtidige on-trade direktør, Tørk Furhauge, gik før sommerferien videre til et andet job med on-trade i Carlsberg Group.

Informationschef Jens Bekke forklarer ændringen således:

“Vi ønsker at kunne rykke hurtigere, når vi ser noget nyt i markedet og vi ønsker at få mere fokus og samling på vores aktiviteter. Det er i tråd med en ny generel strategi, vi arbejder på, der handler om at få mere hastighed og fokus i vores initiativer”.

Han afviser således også, at der er tale om et større hierarki end tidligere, hvor salgs- og marketing-direktørerne alle refererede direkte til den adm. dir.

“Beslutningskraften er blevet større, fordi man ikke mere behøver gå i direktionen for at få vedtaget nye initiativer. Nu kan Carsten Thomsen træffe beslutningen”, siger Jens Bekke.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club