Engelske Mother skal skabe en pan-europæisk kampagne for Coca-Cola’s hovedmærke til en værdi af over 300 mio. kr. Kampagnen skal køre til næste sommer og bygge på den eksisterende “Coke side of life” position.
Budgettet er vundet fra det spanske bureau Senora Rushmore i Madrid og ifølge Brandrepublic er Coca-Cola i gang med at ændre sin strategi fra at være styret fra marked til marked til at køre med mere regionale kampagner. Det sker for at få større konsistens i kommunikationen.
Mother har i det hele taget gode relationer til Coca-Cola. Bureauet har for nylig vundet et pan-europæisk budget for Diet Coke og håndterer desuden en række mærker i England.
Marketingdirektør Jens Jermiin siger, at valget af Mother ingen indflydelse har på bureausamarbejderne i Danmark.
“Frem for at lave mange små kampagner puljer vi ressourcerne til en stor kampagne for at få mere effekt. Så udvælges der et lead-land, og her kan Norden sagtens komme til at spille en rolle. F.eks. har Coke Zero kampagnen været så stor en succes, at Grey København nu skal stå for udarbejdelsen af den næste Coke Zero kampagne. Desuden vil der fortsat blive udarbejdet nationale og regionale kampagner”, siger Jens Jermiin.
Han er netop kommet hjem fra Bruxelles, hvor Grey København og Coca-Cola modtog en Effie-award af guld for Coke Zero.