MTG på jagt efter marketingdirektør

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Viasat og TV3 samles i én marketing- og kommunikationsafdeling. Og en ny direktør skal rekrutteres.

Fornylig fyrede MTG Danmark 35 ud af ca. 200 ansatte, heriblandt en håndfuld personer i Viasats og TV3s marketingafdelinger.

Nu melder koncernen den nye organisation ud, hvor det fremgår, at Viasat og TV3s marketingfunktioner samles under én ledelse.

Derfor er MTG Danmark på jagt efter en kommunikations- og marketingdirektør, som sammen med fem andre ’vice presidents’ og adm. direktør Kim Poder fremover vil udgøre den øverste ledelse.

”Vi går tilbage til én marketingorganisation for Viasat og TV3, sådan som det også var i 1999, da jeg startede som marketingchef for den samlede organisation,” fortæller Kim Poder og fortsætter:

”Ved at indrette os mere enkelt og fjerne visse dobbeltfunktioner frigør vi midler, som vi kan investere direkte i mere og bedre indhold.”

Fremadrettet vil den samlede marketing- og kommunikationsafdeling bestå af 14 medarbejdere.

Robin Kristensen, der hidtil har været marketingchef for Viasat, er blandt de afskedigede, mens Lars Dyrmann, der hidtil har været kommunikationschef for TV3, fremover skal være produktchef for kanal-området.

Den nye kommunikations- og marketingdirektør, der forventes at være ansat inden årsskiftet, skal samarbejde med følgende ledelsespersoner, som også har fået nye roller i den nye organisation:

  • Lars Mossing, VP for MTG Channels, der indbefatter alle tv-kanaler herunder reklamesalg til TV/digital, indkøb af indhold og programplanlægning
  • Kenneth Krabbe, VP for al betalings-tv og partner- og privatkundesal
  • Kenneth Kristensen, VP for programledelse og egenproduktion på de fem TV3-kanaler og alle digitale platforme
  • Anders Oliver Andersen, VP for MTG Digital og produktudvikling
  • Kristian Arnaa, VP for analyseenheden.