Af Peter Engholm 25@mail.dk

Chefredaktøren selv mener, han vender tilbage til fuld tid, når markedet snart vender. Den adm. dir. er knap så tydelig i sin udmelding.

Når det er konjunkturernes ugunst, der gør, at Huset Markedsførings chefredaktør, Christian W. Larsen, går ned på halv tid – så er det logisk, at samme konjunkturers gunst med tiden kan få ham op på fuld tid igen.

Over for Børsen MedieMarked bekræfter Christian W. Larsen, at halvtidsstillingen ikke er permanent.

“Jeg går ud fra, at markedet vender i fjerde kvartal eller første kvartal 2010, og så regner jeg med, at vi vender tilbage til normal praksis,” siger Christian W. Larsen til Børsen.

Helt så tydelige er hensigtserklæringerne ifølge avisen ikke hos adm. direktør i Huset Markedsføring, Thomas Ladefoged. Han forestiller sig ganske vist, at man igen får en chefredaktør på fuld tid, men tilføjer:

“Jeg kan ikke vide det med sikkerhed. Lige nu har vi nogle dygtige unge mennesker, som løfter en ny og spændende opgave, og det gør de godt.”

At chefredaktøren er på halv tid, skyldes sparekrav i Huset Markedsføring, og der kan da også ligge en pæn besparelse i at halvere hans tid. For i juli-udgaven af fagbladet Journalisten var Christian W. Larsen klar i mælet og brød med mediebranchens største tabu: Chefens løn. Han opgav sin månedsløn til 65.000 kr. – dertil var kommet en bonus på 80.000 kr.

“Her i landet vil man af en eller anden grund hellere indrømme incest, og at man går til folkedans, end hvad man tjener,” sagde Christian W. Larsen til Journalisten – og var ganske ligeglad med reaktionen på tabu-bruddet:

“Jeg er så gammel, at det ikke interesserer mig, om folk bedømmer mig op eller ned”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club