Af Peter Engholm 25@mail.dk

Ved E-handelsprisen kårer forbrugerne den online forretning, der gør bedst reklame for sig selv, inddrager brugerne … eller slet og ret har de laveste priser.

E-handelsprisen uddeles 2. april – og det er næsten for beskedent, for det er ikke prisen, men priser i hele 18 kategorier. Over 100 online virksomheder er indstillet til en pris i en eller flere kategorier, hvor juryerne nominerer og kårer vindere.

Undtagelsen hedder Brugerprisen, hvor forbrugerne kan nominere og stemme på deres yndlings e-handelsvirksomhed. Det har foreløbig knap 19.000 gjort, men sidste års jury på 42.000 kan stadig overgås, for deadline er først den 1. april.

Feltet er stort og blandet med mange forskellige forretninger fra spilbutikken Coolshop over Lærernes IndkøbsCentral, LIC, og Freetrailer til sidste års vinder DTF-Travel.

E-handel er ifølge en pressemeddelelse fra FDIH, Foreningen for Internet- og Distancehandel, steget med 31 pct. fra 2007 til 2008, og udover volumenvækst vokser mangfoldigheden i tilbuddene på nettet. E-handel er derfor ikke alene et spørgsmål om køb og salg. Der er mange discipliner, der skal beherskes for at få succes, herunder forskellige handelsformer, markedsføring, synlighed og kundeinvolvering på nettet.

Portrætter af flere deltagere samt mere information om afstemning, tilmelding, baggrund og priskategorier findes på www.ehandelsprisen.dk

Top 10 til Brugerprisen – lige nu, i vilkårlig rækkefølge

  • – slyngebarn.dk
  • – e-boks.dk
  • – min-mave.dk
  • – getmore.dk
  • – coolshop.dk
  • – dba.dk
  • – unisport.dk
  • – just-eat.dk
  • – trendsales.dk
  • – vintageure.dk

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club