Af FiG

Se ny SuperBowl-film: Debutanten Mophie satser voldsomt på en 1 min lang film. Firmaet sælger ekstra strømkapacitet til mobiltelefoner.

SuperBowl er verdens største – og dyreste reklamevindue med en anslået pris på 25-30 mio. kr. for 30 sek.

Det ligner således en voldsom satsning at gå ind i dette vindue, når man er et firma med en omsætning på lidt over 1 mia. kr.

Ikke desto mindre er det, hvad det amerikanske firma, Mophie, gør. Mophie er en af årets debutanter, og ifølge AdAge var omsætningen i 2013 (det senest kendte regnskab) omkring 215 mio. USD.

Firmaet har præsenteret en 1. min lang film produceret af Deutsch – og vel og mærke næppe en billig film.

Mophie sælger principielt ekstra strømkapacitet til mobiltelefoner, og konceptet for filmen er “When you’re out of battery, your world falls apart,”

Mophie karakteriserer sig selv som ikke bare et nyt firma – også en ny kategori – og “hvad er så et bedre vindue at komme ud i end SuperBowlen.”

Kan nogen huske Apple og 1984?

https://www.youtube.com/watch?v=LuVsf_hE7gM

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club