Naked henter ny direktør hos Advance

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Samtidig er bureauet i gang med en oprustning internationalt med både ny CEO og øget samarbejde på tværs af grænserne.

Naked har nu fundet en ny managing partner som afløser for nordmanden Ørnulf Johnsen, der forlod bureauet tidligere på efteråret.

Afløseren er fundet hos Advance i skikkelse af 37-årige Mette Hørdum. Hun har været godt to år hos Advance, hvor hun var ansvarlig for en række af bureauets store kunder som f.eks. Øresundsbroen, HK og Top-Toy i Norden.

Tidligere har Mette Hørdum også været på Public Communication og Republica.

Hos Naked skal hun udgøre ledelsen af bureauet, sammen med den kreative direktør og hidtidige Managing partner, Casper Willer.

“Naked er født ind i den digitale og sociale tidsalder, har objektiviteten og det medianeutrale udgangspunkt samt en værktøjskasse, der imødekommer moderne kunders efterspørgsel efter problemløsning anno 2012,” siger Mette Hørdum og fortsætter:

”Naked Communications Cph. har siden sin opstart på det danske marked tilbage i 2008 bevist sit værd med store inden- og udenlandske opgaver for toneangivende annoncører som Nike, Nokia, Lego og Coca-Cola. Så fundamentet er på plads, men jeg mener også, potentialet er endnu større, og det vil jeg gerne være med til at bevise”.

Samtidig med ansættelsen af Mette Hørdum sker der en oprustning internationalt i Naked, og der lægges op til endnu tættere samarbejde mellem Naked i Danmark og Sverige – hvor man i øvrigt også er på vej med en ny managing partner.

Richard Dunmall fra Microsoft er ansat som ny CEO, og skal drive de overordnede linier for Naked sammen med bureauets grundlægger og Chairman, Jon Wilkins.

Naked har ligeledes på globalt plan tiltrukket to nye kreative verdensstjerner i skikkelse af Fernanda Romano og Simon Veksner.

”Vi oplever generelt, at der findes en efterspørgsel i Danmark på bureauer, der er til stede fysisk i Danmark, men har en international orientering og kan arbejde i teams med forskellige baggrunde, erfaringer og nationaliteter. På denne måde arbejder vi bl.a. med Coca-Cola på europæisk plan ud fra København. Københavnerkontoret bliver ligeledes involveret i mange globale opgaver, da man ser os som værende frontløbere på det sociale og digitale område” siger Casper Willer.