Natklubejere vil lave Danmarks bedste bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

To entreprenører uden bureau-baggrund har store ambitioner for et nystartet reklamebureau.

Ydmyghed hører ikke til dyderne hos natklubejerne Simon Frank og Simon Lennet. De har netop lanceret et bureau under navnet Butter, og ambitionen er klar: De vil bidrage til branchen med noget ingen andre kan, og de vil være de bedste.

Det er langt fra unikt at et nyt bureau vil profilere sig på den øvrige branches mangler og på at kunne noget nyt. Ofte er det bare svært at få øje på præcist, hvad der adskiller et nyt bureau fra alle mulige andre – og det er det også i dette tilfælde.

Ifølge en pressemeddelelse er opskriften på det ekstraordinære for Simon Frank og Simon Lennet, at give deres publikum oplevelser der ikke er bundet af de gængse konventioner og rammer som de fleste andre følger.

Vil være de bedste

Den filosofi har de praktiseret som ophavsmænd til natklubberne Simons og Sunday samt cykelløbet Tour De Tisvilde, og mentaliteten skal videreføres på Butter for at projektet skal lykkedes, understreger Simon.

“Når vi beslutter at etablere et bureau, så gør vi det med det samme mål som alt andet vi gør: For at blive de bedste til det vi laver. Vores filosofi i alt, hvad vi gør, er, at vi skal kunne bidrage med noget nyt og ekstraordinært; det gælder også for Butter,” siger Simon Lennet mens Simon Frank siger:

“Butter skal helt grundlæggende handle om at starte på en frisk hver dag. Idéerne fra i går, der var værd at gemme på, skal i skuffen og de andre skal brændes og erstattes af nogle nye. Det forlanger vi af os selv og det forlanger vi af vores team.”

De erkender selv, at det ikke er unikt for et nyt bureau at hævde at kunne noget nyt, og derfor fokuserer de på holdet.

Holdet er vigtigst

“Hverken mig eller Frank har bureau-baggrund, men vi har erfaret, at den her branche i bund og grund handler om det hold og de rammer du sætter – og dit netværk. De fleste bureauer siger og gør i sidste ende ofte det samme, det er menneskene bag der skaber det ekstraordinære, hvis du giver dem de rigtige forudsætninger,” siger Simon Lennet og fortsætter:

”Vi har sat et meget ambitiøst hold, der allerede har bevist deres værd i branchen, og som vi ved, kan indfri Butters potentiale. Vi har givet teamet frie rammer til at eksperimentere med både form og indhold for at sikre, at kreativiteten flyder frit herinde, ganske enkelt fordi vi ved, at de mest kreative løsninger er de mest værdifulde.”

Bureauet består af Simon og Simon samt tre medarbejdere med forskellig bureaubaggrund – bl.a. CEO Josefine Arthur fra Patriksson Communication. De to andre navne kan ikke oplyses endnu – men det understreges samtidig, at bureauet skal ses som et kreativt netværks-bureau.