Af Peter Engholm 25@mail.dk

Britta og Claus opfører sig stik imod naturisters principper, mener to naturist-foreninger om tv-reklamerne. Og hvorfor disse dragter? Det ville have skuespillerne at optræde ægte nøgent.

Politiken.dk har talt med to foreninger, Danske Naturister og Dansk Naturist Union, om de aktuelle TDC-reklamer fra Wibroe, Duckert & Partners, hvor Britta og Claus spankulerer nøgne omkring overalt.

Og foreningerne er for så vidt med på spøgen, men understreger, at filmene på ingen måde tegner et realistisk billede af de hjemlige naturister.

“Den opførsel, som de udøver i de reklamefilm, er stik imod vores principper. Man tvinger ikke andre til at se én uden tøj på. Man går ikke ud til postkassen, vasker bil eller ind til naboen og ringer på som naturist,” siger John Hansen, medlem af forretningsudvalget og kasserer i Dansk Naturist Union, til politiken.dk.

De øvrige reklamefilm-seere har godt kunnet finde ud af skelne mellem fiktion og den nøgne sandhed – for mens Britta og Claus’ Facebook-gruppe har samlet næsten 35.000 fans, så har de to naturist-foreninger med hhv. 800 og 1.000 medlemmer ikke kunnet mærke en øget interesse som følge af TDC-filmene.

Skuespillerne Peter Frödin som Britta og Kirsten Lehfeldt som Claus er iført nøgendragter, og det er lidt ærgerligt, mener formand for Danske Naturister i Nordjylland, Kim Bindesbøll Andersen.

“De er mere realistiske end de kroppe, man ser i diverse reklamer. Men man kan godt se på dem, at det ikke er deres egne naturlige kroppe, og jeg synes da, at reklamen havde været markant bedre – og jeg havde haft mere respekt for den – hvis det havde været deres egne naturlige kroppe,” siger Kim Bindesbøll Andersen til politiken.dk.

Kommentarer

  1. Jamen det må da glæde både TDC og Wibroe m.fl.
    Som jeg forstår det er der nu kommet prortester på fra linedancerne, som har kritiseret kvaliteten af linedansen og fra naturisterne, som kritiserer kvaliteten af nøgenheden.
    Alt tyder på, at successen er i hus…

    Hehe

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club