Analysevirksomhed styrker partnerkredsen

Sofie Bech og Jakob de Lemos er trådt ind i partnerkredsen hos eyetracking- og konsulenthuset Eyefact.

Jakob de Lemos er tiltrådt som research director og partner hos Eyefact.

Han har 10 års erfaring med eyetracking og har modtaget et patent for sit arbejde inden for området.

Som specialist inden for eyetracking og evaluering af visuel perception, har Jakob de Lemos kombineret traditionelle kvalitative og kvantitative metoder med de seneste modeller inden for evaluering og kvantificering af visuel opmærksomhed.

Jakob har blandt andet coachet, rådgivet og leveret analyser og know-how til P&G, Kraft Foods, Nestlé, Unilever og Cadbury blandt mange andre.

Med ansættelsen af Jakob tilføres Eyefact kompetencer inden for bl.a. produktinnovation, visuel optimering, købsadfærd, annonceeffekt samt evaluering af produktemballager.

Samtidig har Jakob stor international erfaring med opbygning og vækst af virksomheder inden for software, kommunikationsoptimering og market research.

Blandt andet har han stiftet teknologivirksomheden iMotions og arbejdet som seniorkonsulent hos analyseinstituttet Wilke.

Sofie Bech tiltrådte som client director før sommeren.

Også hun har 10 års erfaring. Denne erfaring er inden for brugervenlighed og brugercentreret design både fra kunde- og konsulentsiden.

Sofie har en stærk baggrund inden for kvalitativ analyse og har de seneste 5 år kombineret denne viden med eyetracking.

Blandt andet har Sofie rådgivet og leveret undersøgelser til TDC, DR, Udenrigsministeriet, Codan, Ferrosan, ATP og Berlingske Media.

Sofie bidrager til Eyefact med kompetencer inden for bl.a. online salgsstrategi, usability analyse, kvalitativ analyse og brugeradfærd.

Desuden har Sofie stor erfaring fra den danske mediebranche og har tidligere arbejdet hos Danmarks Radio, Grey Digital og Advice.

Eyefact er en konsulentvirksomhed inden for optimering og effektmåling af kommunikation og user experience ved anvendelse af eyetracking teknologi.

Eyefact leverer forbrugerindsigt, analyser og know-how inden for visuel optimering og brugeroplevelse af blandt andet markedsføring, web, apps, emballage og point-of-sale materiale i butikken.