ATV ansætter kommunikationschef som led i ny strategi

Akademiet for de Tekniske Videnskaber (ATV) har ansat Jakob Werner som kommunikationschef for at få mere fokus på omverden.

ATVs nye strategi får kommunikation som det mest centrale fokusomr¨de.

Strategien består af tre platforme: ‘Medier og mening’, ‘involvering af medlemmer’ og ‘fremtidig finansiering af ATV’s aktiviteter’.

Jakob Werner, der blev ansat den 15. august 2011, skal være involveret i udviklingen og implementeringen af disse platforme.

Jakob Werner er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus og Master in European Journalism Studies fra Cardiff University. Hans ekspertise ligger blandt andet inden for integreret kommunikation, stakeholder-kontakt, medierådgivning og pressekontakt, hvor han har erfaring både på det strategiske og udførende niveau.

Jakob Werner kommer til ATV fra en stilling som konsulent i KommunikationsKompagniet, hvor han gennem de seneste halvandet år bl.a. har rådgivet Europa-Kommissionen , men han har også gennem flere år været ATV’s faste kommunikationsrådgiver og har bistået ATV med at løse adskillige kommunikationsopgaver gennem tiden.

Jakob Werner har tidligere været journalist på bl.a. Berlingske Tidende, B.T. og forskellige magasiner, før han i 2003 skiftede til at arbejde med PR og kommunikationsrådgivning. Fra 2004 til 2009 arbejdede han som selvstændig kommunikationsrådgiver.

Akademiet for de Tekniske Videnskaber er en uafhængig institution, der arbejder for at fremme forskning, uddannelse, teknologi og innovation med afsæt i teknisk videnskab og naturvidenskab. ATV arbejder for værdiskabelse og velfærd, og Akademiet styrker båndene mellem erhvervsliv og forsknings- og uddannelsesinstitutioner.