Et konkret eksempel på, hvad kontinuitet betyder, kan man finde i det faktum, at bureauet kun har haft fem administrerende direktører.
Den seneste, Jacob Hastedt, har siddet i nu femten år og i dag runder han det skarpe hjørne: Jacob Hastedt fylder 50 år.
Det er heller ikke svinkeærinder, der præger hans karriere.
Som 25-årig cand. merc. startede Jacob Hastedt sin karriere i reklamebranchen efter et kort ophold som sælger i softwarebranchen og 9 mdr. i Hendes Majestæts Kongelige Krigsmarine. Det var Bates der trak og ansatte ham i bureauets marketingafdeling (senere plannerafdeling), for at han skulle repræsentere bureauet på den nystartede 2 årige Reklameskole.
Herefter gik det stærkt til jobbet som kontaktchef med ansvar for Mars, dyremadsprodukter og DSB. Og oplevelser, der kan få nogen til at tale om de gode gamle dage.
Sammen med AD Marianne Bjarløv og produktionschef Mogens Vang fik Jacob Hastedt tilkæmpet sig ansvaret for den europæiske printkampagne for Pedigree PAL.
”Vi lå og forhandlede nogle photoshoot kontrakter med nogle af verdens dyreste fotografer, og vi måtte nogle gange knibe os selv i armene, når budgetterne blev godkendt med et pennestrøg. Vi var virkelig oppe i den europæiske reklameverdens elite her,” lyder historien.
Siden skulle DSB komme til at fylde rigtig meget i Jacob Hastedts liv.
DSB samlede hele deres kommunikationsindsats og Jacob Hastedt var tovholder på udviklingen, af hele Harry & Bahnsen kampagnen, sammen med Ib Borup og Christian Bjerring hos DSB.
Resten er historie nu. Kampagnen kørte i mere end 10 år og med næsten 100 film.
Politisk korrekthed er ikke noget, der tynger Jacob Hastedt, og han taler med stolthed om arbejdet for House of Prince og specielt lanceringen af Kings Filter cigaretten, huskes som et af karrierens højdepunkter.
” Vi havde kæmpet med de udenlandske mærker Marlboro og Camel længe og vidste, at vi i Kings mærket havde noget, der var stærkt nok. Men det tog lang tid at overbevise Tobaksfabrikken om og endnu sværere var det at lave kampagnen med det mundrette slogan ‘Til dem der ikke ryger på hvad som helst’, men da den først sad der, blev det en af bureauets bedste printkampagner, som jeg er utrolig stolt over. Jeg har faktisk en 2,5×1,5 m fotostat af alle annoncerne hængende i min stue derhjemme.”