Bureau giver Nyrups spindoktor direktør-titel

Billy Adamsen skal som strategidirektør lede og udvikle PR-selskabet hos Sylvester Hvid & Co

Tidligere spindoktor for statsminister Poul Nyrup Rasmussen og senest kommerciel direktør i Malmø Arena, Billy Adamsen, er tiltrådt som strategidirektør i Danmarks ældste kommunikationsbureau, Sylvester Hvid & Co, hvor han skal forene sin viden om politisk kommunikation, oplevelsesøkonomi og ledelseskommunikation.

Sylvester Hvid & Co har gennem et helt århundrede specialiseret sig i at rådgive om kommunikation, markedsføring, branding og ledelsesforhold. I 2007 oprettede virksomheden et Public Relation Management selskab, og det er det Billy Adamsen skal varetage ledelsen og udviklingen af.

“Jeg ser frem til at forene de områder, jeg har arbejdet med gennem det seneste årti. Sport, kommunikation og politik er mine store interesser og ikke mindst passion. Hos Sylvester Hvid & Co vil jeg skulle rådgive nogle af Danmarks mest kendte virksomheder, sportsfolk og politikere. For mig er det mange års erfaring, der nu bliver bundet i en sløjfe,” siger Billy Adamsen.

Sylvester Hvid & Co arbejder med integrerede kommunikationsløsninger. Det vil sige strategier, der ud over en reklame og dialog del også indeholder en væsentlig PR indsats. PR kompetencer har dog indtil oktober 2009 været forbeholdt eksisterende kunder på reklamebureauet. Med etableringen af en decideret platform for PR og Public Affairs ydelser, henvender bureauet sig nu til dette marked specifikt.

“Ansættelsen skal ses i forbindelse med at Sylvester Hvid PR & Journalistik ønsker at være blandt landets førende inden for Public Relation Management. Og fordi vi vil fastholde vores ledende position inden for integreret kommunikation,” fortæller adm. direktør Fernando W. Olsen.

Samtidig med at Billy Adamsen tiltræder som strategidirektør hos Sylvester Hvid & Co, kommer han også at fungere som rådgiver og sparringspartner for NHL Agency O2K worldwidemanagement, som rådgiver nogle af verdens bedste ishockeyspillere, største klubber og sponsorer i NHL om bl.a. ledelse og organisation, public relation, public affairs, branding og sponsorater.