Bureaunyt: Dansk data- og analysehus købt af canadisk kapitalfond

Læs også: Løvens Hule-investor køber influencerbureau for 10 mio. kr., Innocent tilplanter busstoppesteder i ny kampagne, og nyt bureau retter sig mod design- og interiørbranchen.

Dansk data- og analysehus købt af canadisk kapitalfond
Det danske data- og analysehus Geomatic bliver en del af den canadiske kapitalfond Volaris Group, der er specialiseret i opkøb og skalering af softwarevirksomheder. Gruppen opkøber 100 pct. af Geomatic. Det fremgår af en pressemeddelelse. 

Virksomheden fortsætter med samme ledelse, men får nyt kontor i København. Geomatic kommer til at holde til på Regnbuepladsen 7 i København under ledelse af CEO og stifter, Martin Glarvig, og Nicolai Ritz, der er mangeårig ansat og partner i Geomatic.

Volaris Group ejer i dag mere end 120 selskaber i 35 lande. 

Claus Andersen, portfolio manager, Nordics, Volaris Group og stifter af Geomatic, Martin Glarvig

Innocent tilplanter busstoppesteder i ny kampagne
Innocent, der er ejet af Coca-Cola, er ude med en større international kampagne. I Danmark er kampagnen på outdoor medier i København og Aarhus, og den skal promovere Innocents nye appelsinjuice, som ifølge Innocent er Co2-neutral.

Kampagnen bliver vist ved busstoppesteder, hvor man kan tage blomsterfrø med sig hjem. Samtidig vil der blive plantet græs på tagene. Desuden er der blomsterfrø vedhæftet på 250.00 juicer.

Håbet er at forbrugerne på den måde aktivt vil indgå i kampagnen, der hedder Vild Med Natur, og som er udviklet af Innocents kreative team i UK. Innocent har i forbindelse med kampagnen indgået et samarbejde med Den Danske Naturfond.

Løvens Hule-investor køber influencerbureau for 10 mio. kr. 
Influencerbureauet DreamInfluencers, der blev stiftet i 2018, er blevet opkøbt af kapitalfonden Blazar Capital. Kapitalfonden, der har Løvens Hule-investoren Christian Arnstedt som én af stifterne, erhverver influencerplatformen for cirka 10 millioner kr., lyder det i en pressemeddelelse.

DreamInfluencers udbyder en platform, der i dag forbinder 16.000 influencere og virksomheder på tværs af alle de europæiske lande. Af danske kunder kan bl.a. nævnes Nordisk film, Normal-kæden, Beautycos, Camille Brinch Jewelry, Naturli Foods og Carletti nævnes. 

Ifølge pressemeddelelsen har DreamInfluencers gennem et stykke tid afsøgt markedet for venture-kapital. Processen var angiveligt næsten i mål, da Blazar Capital, som i forvejen er medejer af en lang række e-handelsselskaber, meldte sig på banen og tilbød at overtage hele virksomheden. 

“Med Blazar Capital i ryggen kan vi foretage et gigantisk short-cut i forhold til vækst og desuden nå i mål med videreudviklingen af vores software-platform langt hurtigere, end vi ellers ville kunne. Blazar Capital har en meget bred vifte af eksperter, som vi fremover kan trække på, og selvom vi blot har fire år på bagen som iværksættere, bliver vi nu en af de tungeste spillere i på det europæiske marked,” siger Mikkel Borch Malesa.


Fra venstre: Pascar Sivam fra Blazar, stifterne af DreamInfluencers, Louis Rugaard, Rasmus Tobiasen og Mikkel Malesa, samt Vasilij Brandt og Christian Arnstedt fra Blazar.

Nyt bureau retter sig mod design- og interiørbranchen
Tidligere boligredaktør for Alt for damerne, Nicola Kragh Riis, har stiftet et nyt bureau, der målretter sig design- og interiørbranchen. Nico Studio løser opgaver indenfor storytelling gennem bl.a. styling af billeder og kataloger, tekstforfatning. nyhedsbreve og  strategier for marketing- og pressearbejde.

Af faste kunder kan nævnes FDB Møbler, Ilva, Royal Copenhagen, August Sandgren, Bungalow, Børsen, The Audo og Simply Organized.