Bureaunyt: Geelmuyden Kiese bliver skandinavisk partner for LaLiga

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Læs også, at Advice skal rebrande Julemærkehjemme og Discus Communications får virksomheden bag Firewall’en som kunde.

Geelmuyden Kiese bliver skandinavisk partner for LaLiga
Geelmuyden Kiese bliver bureau på forretningsudvikling og partnerskaber i Skandinavien for en af verdens største fodboldligaer, LaLiga, målt på antal seere – kun overgået af engelske Premier League. LaLiga har et årligt globalt publikum på 2,8 milliarder mennesker, og 100 millioner følgere på sociale medier. LaLiga dækker udover herrerne også over den bedste spanske kvinderække og en esportsliga.

Geemuyden Kiese skal finde og udvikle lokale, regionale og internationale partnerskaber for virksomheder og organisationer i Skandinavien, som kan se fordelene ved at arbejde sammen med den bedste spanske fodboldrække, LaLiga.

“At blive partner med LaLiga er en kæmpe opgave, som vi glæder os helt vildt til. Samtidig er vi stolte over, at LaLiga ikke bare har valgt os i Danmark, men også til at løfte opgaven i Skandinavien. LaLiga arbejder intensivt med at udbrede kendskabet til både ligaen og partnerskabsmulighederne i hele verden, og vi ser frem til at bruge vores viden og netværk til at sætte potentielle sponsorer sammen med LaLiga og udvikle nye sponsor- og PR-samarbejder,” siger Morten Crone Sejersbøl, direktør for Sport, Kultur og Underholdning hos Geelmuyden Kiese, i en pressemeddelelse, og fortsætter:

“Mens lokale sponsorater absolut er en tendens for mange virksomheder, så er LaLiga en mulighed for danske og skandinaviske virksomheder for international orienteret eksponering i Danmark, Sverige og Norge, men LaLiga giver også mulighed for at skabe en platform på eksportmarkeder som Sydamerika, Mellemøsten, Afrika og store dele af Asien, hvor LaLiga står meget stærkt.”

Advice skal rebrande Julemærkehjemmene og sikre vækst
Den over 100 år gamle NGO Julemærkehjemmene er ude med en ny brandplatform og en ny kampagne. Det skriver Markedsføring. I samarbejde med Advice vil Julemærkehjemmene rebrandes, så der fortælles en mere nuanceret historie om arbejdet for at hjælpe udsatte børn i Danmark. Det betyder både nyt logo, ny brandplatform og ny kernefortælling.

Målet er at gøre op med opfattelsen af, at Julemærkehjemmene kun er for overvægtige børn. Til Markedsføring siger kommunikationschef hos Julemærkehjemmene Katrine Svarre Müller:

“Vi ved fra vores analyser, at 84 procent af danskerne forbinder Julemærkehjemmene med børn, der kæmper med overvægt. Men vores arbejde går langt dybere. Vi hjælper børn til at få bedre selvværd og igen blive glade for at gå i skole og deltage i fritidsaktiviteter. Den fortælling ønsker vi, at en større del af befolkningen kommer til at kende, og her er kampagnen en vigtig start.”

Håbet med kampagnen og rebrandingen er desuden, at man kan nå bredere ud og sikre fundraising. Kampagnen kommer til at køre på print, sociale medier, TV 2, TV 2 Play og på display i hele julemåneden. 

Discus Communications valgt som kommunikationsbureau for Check Point i Danmark
Den internationale it-sikkerhedsvirksomhed Check Point Software Technologies har valgt Discus Communications som kommunikationsbureau i Danmark. Check Point opfandt og udviklede i 1994 FireWall-1, som revolutionerede markedet for it-sikkerhed ved at være den første kommercielle softwarebaserede firewall. Siden da har virksomheden videreudviklet softwaren, der indgår i alle Check Points sikkerhedsløsninger.

Som en del af samarbejdet skal Discus Communications stå for Check Points PR og kommunikation samt eksekvere kampagner rettet mod udvalgte B2B-segmenter i samarbejde med Check Points danske partnere. Et af de centrale mål er at øge virksomhedens position på et konkurrencepræget og voksende marked for cybersikkerhed.

“Cybertruslerne rettet mod borgere, virksomheder og sågar nationalstater har aldrig været større, end de er i dag. Derfor er der i den grad behov for at udbrede kendskabet til cybersikkerhed, beskyttelse af følsomme data, og hvordan vi i det hele taget skal agere online – både som medarbejdere og privatpersoner. På dette område har Check Point en meget dyb og bred viden – samt en enestående ressourcebank af egne analyser og egen research, som de kan stille til rådighed for danske virksomheder, organisationer og borgere. Derfor glæder det mig meget, at vi skal hjælpe Check Point med denne opgave,” siger Niels Christian Jensen, adm. direktør hos Discus Communications, i en pressemeddelelse.