Bureaunyt: Generaxion (tidl. Søgemedier) køber bureau

Læs også: Gaming-univers fra Arla skal gøre ost mere cool, Oktankbh skifter navn til Kylsch og får ny hjemmeside, og københavnsk bureau står bag konceptudvikling til Danmarks største rutsjebane.

Ecommerce-bureauet Høks bliver en del af Generaxion
Bureauet Høks, der har 10 ansatte og har kontor i Aarhus, er blevet en del af bureaugruppen Generaxion (der tidligere i år skiftede navn fra Søgemedier). Generaxion har 350 medarbejdere på kontoret i Danmark, Sverige og Finland, hvoraf 160 sidder i Danmark. 

Allan Damborg, group CEO i Generaxion, siger i en pressemeddelelse, at gruppen længe har haft et øget fokus på e-commerce, og at det er område, der er blevet prioriteret højt siden Covid-19 kom til Danmark. Håbet er, at Høks kan være med til at accellere den proces.

Høks fortsætter under samme navn og på eget kontor. Ifølge direktøren for Høks, Rasmus Hoeks, har man valgt at gøre det sådan, fordi Høks skal værne om sine kerneværdier. 

“For os er det vigtigt, at vi ikke skal gå på kompromis med vores værdier. Generaxion har allerede et indgående kendskab til os, og på samme måde kender vi ledelsen bag dem. Det skaber et samarbejde bygget på tillid og indsigt i hinandens mål og værdier.”

Oktankbh skifter navn til Kylsch og får ny hjemmeside
Det kreative bureau Oktankbh skifter navn til Kylsch. Navnet er sammenslutningen af efternavnene på stifterne, Søren Kyllebæk og Ditlev Schiller. Bureauet har desuden én anden ansat, der er ansvarlig for salg.

Gaming-univers fra Arla skal gøre ost mere cool
En ny kampagne fra Arla skal få flere unge til at lægge ost i indkøbskurven ved at gøre det sjovt og udfordrende at spise mere ost og smage på nye varianter. Det er anden runde af kampagnen ‘Just Add Some Cheese’, der gik i luften i uge 24 og som kører året ud. Og ligesom i kampagnens første runde i år 2020, er den opbygget som en 360 graders kampagne på tværs af digitale platforme, PR, tilstedeværelse i fysiske butikker og samplings.

Kampagnen skal udfordre unge til at smage nye oste ved at sammenligne ostesmagning med oplevelsen af at gå et level op i et computerspil. 

”Vi vil inspirere de unge og vække deres ostekærlighed til live gennem et univers, som vækker genkendelse hos de unge. Derfor har vi fokuseret på populærkultur og helt konkret gamingverdenen,” siger Marianne Forsingdal,  brand manager for ostekategorien hos Arla Danmark, i en pressemeddelelse.

Kampagnen er skabt ud fra indsigten, at mange unge godt kan lide ost, men ikke køber det, fordi de ikke kender mange varianter og ved, hvad de kan bruges til. Derfor har man bygget et osteunivers omkring en karakter, der elsker gaming og ost lige højt. 

“Det giver os en uafhængig stemme, der kan tale om ost og levels på en sjov og ligefrem måde, og som kan italesætte oste-viden gennem humor,” siger Marianne Forsingdal.

Det er Arlas egen, interne kreative afdeling, The Barn, der har stået for udvikling af kreativ ide, visuel identitet og produktionen. Nørgaard Mikkelsen har været inde over eksekvering af in-store, mens Carat er mediebureau på kampagnen. Turbomodul har stået for udviklingen af kampagnens karakter, Jarl Paisley.


Jarl Paisley-karakteren skal gøre ostesmagning til en udfordring i stil med at stige level i et spil. Foto: PR.

Københavnsk bureau bag konceptudvikling til Danmarks største rutsjebane
Det københavnske bureau Scholz & Associates har hjulpet Fårup Sommerland med at udvikle navn, tema, logo og logo-animationer til forlystelsensparkens nye rutsjebane, Fønix, der angiveligt kommer til at være Danmarks største, når den står færdig i 2022. 

Morten Wilhelm Scholz, der er stifter og kreativ direktør for Scholz & Associates, kalder arbejdet en drømmeopgave, og fortæller, at man har trukket inspiration fra populærkulturen.

“Vi afsøgte alle mulige veje at gå, og var bl.a. forbi den forladte 80’er park, hvor naturen har taget over – en kombination af Tom Hanks-filmen BIG, Stranger Things og Walking Dead, men endte ved den mytologiske historie om Fønixen, der genopstår af sin egen aske. Det er et fantastisk og legesygt univers som Fårup Sommerland kan udvikle i alle mulige retninger, og som giver nogle nye strenge for forlystelsesparken at spille på.”