Bureaunyt: IDna Group laver nyt brand design for det Europæiske Håndboldforbund

Læs også om Tivoli, der indgår sin største kommercielle aftale med en enkeltstående samarbejdspartner, produktionsselskabet Jallerbert.tv, der laver ny kampagnefilm for Erhvervsakademi Aarhus; om Mediegruppen, der skærper sin position; om Benjamin Media, der fusionerer med Bonnier Publications samt om app, der skal redde restaurationsbranchen.

IDna Group laver nyt brand design for det Europæiske Håndboldforbund
Tilbage i 2019 fik det Europæiske Håndboldforbund (EHF) udarbejdet en ny strategisk brand-platform. På baggrund af dette stykke arbejde har IDna Group nu udviklet et designsystem, der skal sikre, at den nye strategi kan leve visuelt.

Det nye design skal ifølge Charlotte Ø. Steentoft, CCO hos IDna Group,” være med til at bidrage til en foryngelse af sporten, og skal være med til at inspirere, guide og eksemplificere sporten så fleksibelt, at det passer til forbundet, såvel som Champions League-turneringen, Beach Handball m.m.”

Royal Unibrew indgår millionaftale med Tivoli
Royal Unibrew og Tivoli indgår en tocifret million samarbejdsaftale, der løber til og med 2025. Med aftalen flytter et nyt bar-koncept ind i forlystelseshaven i foråret 2021, hvor der bl.a. præsenteres øl fra danske mikrobryggerier. Udover hovedsponsoratet af Fredagsrock og Lillefredag opnår Royal Unibrew rettigheder til visning af Champions League finalen samt fejring af Faxe Kondis 50. års jubilæum med en gallafest i Tivoli Haven i 2021. Aftalen er Tivolis suverænt største kommercielle aftale med en enkeltstående samarbejdspartner.

EHF’s nye designidentitet

Erhvervsakademi Aarhus laver kampagne om barndommens drømme
Et emotionelt greb skal sætte fokus på alt det, Erhvervsakademi Aarhus (EAAA) måske kan hjælpe med at indfri: barndommens drømme og længsler, der driver os frem i vores arbejdsliv og karrierer. Kampagnen ‘Er du der, hvor du gerne vil være?’ blev lanceret i sidste uge og kørte bl.a. i landets biografer og på sociale medier. 

Bag filmen står produktionsselskabet Jallerbert.tv fra Filmby Aarhus og Erhvervsakademi Aarhus’ marketingteam.

Pernille Tang Kristensen, marketingkoordinator fra Erhvervsakademi Aarhus og art director på kampagnen, fortæller, at det er ambitionen, at kampagnen skal løfte kendskabet til Erhvervsakademi Aarhus’ efteruddannelser samt generere trafik til eaaa.dk, hvor der samles råd til, hvordan man kommer i gang med at indfri sine karrieredrømme.

Hun oplyser, at kampagnen bliver omdrejningspunkt for EAAA’s marketing- og brandingunivers i mindst fire år.

Mediegruppen skærper sin position: Vil kommunikere for færre
Mediegruppen har længe haft sundhed, samfund og miljø som kompetenceområder. Det vil bureauet nu tydeliggøre som sin position i markedet. Derfor har bureauet relanceret sin hjemmesiden for at gøre kompetenceområdet tydeligere.

“I fremtiden hjælper vi organisationer, der tager en samfundsvigtig rolle med at kommunikere til borgere og medlemmer. Målgrupper vi kender, fordi vi kommunikerer til dem hver dag. Vi har altid været stærke på kommunikation, der cementerer ståsted og ændrer adfærd. Og så brænder holdet af skrivende og kreative for at bidrage til samfundets fællesskaber og vigtige dagsordener. Mange af dem har lige som vores kunder været med i mange år. Så vi har et solidt fundament at sætte af i,” lyder det i en pressemeddelelse fra Jacob Ejs, der er adm. direktør og som grundlagde Mediegruppen i 1997 sammen med partner, Peter Larsen, der i dag er kontaktdirektør. 

Konkret betyder det, at Mediegruppen i fremtiden vil gå efter kunder, der har en større dagsorden i forhold til at kæmpe for det bedre liv inden for de tre områder sundhed, samfund og miljø, oplyser Mette Bernt, kommunikationschef i Mediegruppen, til Bureaubiz. Det er særligt kunder som kommuner, regioner, patientforeninger, brancheforeninger og ngo’er, der taler ind i en sundheds-, samfunds- eller miljødagsorden – og betyder, at man i fremtiden vil forsøge at kommunikere for færre. 

“Vi fravælger derfor opgaver, der udelukkende handler om at hjælpe virksomheder med at sælge ‘søm, skruer og letmælk’. Derimod går vi efter budgetter, for kunder, der er optaget af at synliggøre holdning og handling, der bidrager til at gøre verden til et bedre sted at være,” siger Mette Bernt til Bureaubiz.


Mediegruppens nye side

Benjamin Media flytter ind og fusionerer med Bonnier Publications
Fra 2021 forsvinder bliver Benjamin Media fusioneret ind i Bonnier Publications, som har været eneejere siden 2009. 

I samme forbindelse stopper adm. direktør for Benjamin Media, Niels Jespersen ved udgangen af november efter næsten 10 år på posten. Han fortsætter som adm. direktør i datterselskabet Bonnier Publications International. Ny øverste leder for Benjamin Media bliver Jesper Buchvald, der er adm. direktør i Bonnier Publications.

“Begge virksomheder er på en udviklingsrejse fra magasinforlag til medievirksomheder på mange platforme, så det er et helt naturligt skridt for os at søge større synergi ved at samle indsatser og erfaringer endnu mere”, siger Jesper Buchvald i en pressemeddelelse.

Den direkte leder af Benjamin Media, som vil fungere som et samlet forretningsområde inkl. content marketing-bureauet i Danmark, Benjamin Creative, bliver Birgitte Raben. Hun er i dag mediedirektør hos Benjamin Media.

Benjamin Media og Benjamin Creative fortsætter som selvstændige brands.

Betaling med kebab og kaffe skal redde restaurationsbranchen
En ny, dansk app skal hjælpe restaurationsbranchen igennem en exceptionelt svær tid. Pay It Forward (PIF), hedder den, og er tænkt som en ekstra salgskanal for forretningerne. Med appen kan kunder sende gaver, kaffe eller brun sovs til hinanden – eller hvad end stedet sælger – der siden skal hentes fysisk af modtagerne, hvormed der skabes trafik til forretningerne. Kunden betaler med MobilePay eller kreditkort, og forretningen får pengene mod en procentdel.

Umut Sakarya, ejer af Guldkroen, Guldgrillen og Guldkebab, har oprettet sine tre forretninger på Pay It Forward. For som han siger i en pressemeddelelse fra PIF:

”Det er da pissesjovt, at man kan betale tilbage i brun sovs, flæsk eller kebab! Samtidig er det jo genialt, at det giver ekstra trafik til forretningen. Man skal jo fysisk derned for at få sin PIF’ede kebab.”

Mark Corke, CEO i PIF – Pay It Forward, oplyser i pressemeddelelsen, at idéen til appen er dansk. I første omgang er appen rullet ud med samarbejdspartnere på Vesterbro og Nørrebro, men planen er, at konceptet skal omfatte hele landet.