Bureaunyt: Iværksætter solgte bureau for tocifret millionbeløb. Nu er han i gang igen

Læs også om tidl. international model starter pr-bureau og om Publicity bliver medejer af produktionsselskab.

Iværksætter solgte bureau for tocifret millionbeløb. Nu er han i gang igen
Efter otte år i spidsen for OnlinePartners solgte Rune Bruun Hansen i 2018 det digitale bureau til s360, der er ejet af Egmont. Nu starter han efter et sabbatår sammen med en tidligere medarbejder, Kim Petersen, et digitalt marketingbureau igen. 

Navnet på det nye bureau, der ligger i Kolding, er Vaekst.com. Det specialiserer sig ligesom OnlinePartners i online markedsføring, er netop åbnet i Kolding.  

Rune Bruun Hansen og Kim Petersen

Tidl. international model starter pr-bureau
Rikke Namunyak Marott har startet virksomheden Retorisk Kommunikation, der skal have speciale i PR-kampagner og kernefortælling. Det fremgår af en pressemeddelelse. 

Rikke Namunyak Marott har tidligere haft en karriere som model for modefirmaer og magasiner over det meste af verden. Efter modelkarrieren, tog hun en uddannelse som cand.mag. i retorik fra Københavns Universitet. 


Rikke Namunyak Marott. Foto: Camilla Costil.

Publicity bliver medejer af produktionsselskab
Det aalborgensiske PR bureau Publicity bliver en del af ejerkredsen hos produktionsselskabet Flying Media. Det fremgår af en pressemeddelelse. 

PR bureauet, der blev stiftet af Esben Lind i 2009, har tidligere samarbejdet med Flying Media omkring videoproduktion. Nu flytter Flying Media ind hos Publicity i Bygaden i Aalborg, der i forvejen huser 20 medarbejdere. 

Esben Lind siger i pressemeddelelsen, der er direktør og rådgiver hos Publicity, at han med partnerskabet vil udbygge bureauets kompetencer med videoproduktion, droneoptagelser og animationsvideo, som Flying Media specialiserer sig i.

“Vi har en klar ambition om at være Jyllands førende PR- og contentbureau, og det er videoproduktion en essentiel del af. Det skyldes blandt andet, at levende billeder er et effektivt redskab til at formidle både følelser og fakta via storytelling – særligt på de sociale medier.” 

Esben Lind, Mads Skriver Holch, Kasper Kjær Pedersen og Jeppe Ørum Pedersen