Bureaunyt: Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden laver kampagne mod modermærkekræft

Læs også: Nyt produktionsselskab fra tidl. Trendsales-folk, nye direktører hos Ungdomsbureauet, chef for influencer marketing hos Step starter konsulentvirksomhed, størstedelen af Isobar bliver til Merkle

Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden laver kampagne mod modermærkekræft
Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden er gået sammen med Dansk Dermatologisk Selskab om en kampagne, der skal sætte fokus på modermærkekræft. Kampagnen ‘Tjek mærkerne’ er lavet i samarbejde med det københavnske digitale reklamebureau Wire Agency, der står bag det kreative koncept. 

Kampagnen kører hovedsageligt på Facebook og Instagram frem til ultimo april. Kræftens Bekæmpelse har desuden lavet et live-event på Facebook i samarbejde med Matas og en hudlæge. 

‘Tjek mærkerne’ er opdelt i et mande- og et kvindeunivers på kampagnesitet. Ideen er at målrette kommunikationen, og skabe et univers som mænd og kvinder hver især kan spejle sig bedre i, oplyser Kræftens Bekæmpelse til Bureaubiz. Det gør man ud fra indsigten, at flere kvinder får modermærkekræft, men flere mænd dør af det. Derfor har man valgt at henvende sig forskelligt. Budskabet er dog grundlæggende det samme: At det nytter at tjekke sine modermærker. 

Se kampagnefilmen med skuespiller Mette Horn her. 

 

Nyt produktionsselskab fra tidl. Trendsales-folk
Julie Ilsby og Frederikke Sillehoved har startet produktionsselskab Pandang Studio, der skal producere visuelt indhold i alle størrelser. 

Begge har en fortid hos Trendsales. Her var Julie Ilsby fotograf og klipper, og Frederikke Sillehoved var ansat som content manager.

Julie Ilsby har tidligere været producer hos Produced By. Hun er uddannet bachelor i film- og medievidenskab fra KU. 

Frederikke Sillehoved har tidligere været digital marketing coordinator hos Friday Home. Hun er uddannet kandidat i medievidenskab fra Syddansk Universitet og i medieproduktion og ledelse fra DMJX.

Chef for influencer marketing hos Step starter konsulentvirksomhed
Christina Legaard Dreyer har startet konsulentvirksomheden Christina Dreyer, der specialiserer sig i datadrevet influencer marketing. Af ydelser vil virksomheden tilbyde hjælp til kampagner, rådgivning og foredrag. Christina Legaard Dreyer kommer fra en stilling som head of influencer marketing hos Step.

Tidligere har hun været partner & influencer campaign success manager hos Up Agency, international communications coordinator hos Expedit og social media manager for Go Local. 

Nye direktører hos Ungdomsbureauet
Anna Asghari og Christian Bay er nye direktører i organisationen Ungdomsbureauet. De overtager ledelsesansvaret fra Olav Hesseldahl og Katrine Damgaard. 

Anna Asghari har senest været projektleder i Ungdomsbureauet. Tidligere har hun bl.a. været underviser på Rødding Højskole. Hun er uddannet kandidat i sociologi fra Københavns Universitet. 

Christian Bay bliver COO i Ungdomsbureauet, hvor han senest har været sekretariatschef. Tidligere har han bl.a. været junior business designer hos Kvalifik.

Han er uddannet bachelor i business administration & philosophy fra CBS.

Størstedelen af Isobar bliver til Merkle
Isobar er ved at skifte navn i Danmark. Langt størstedelen af Isobars ansatte kommer til at blive en del af Dentsu-gruppens customer experience brand, Merkle. Isobar-brandet forbliver som en del af Dentsu-gruppens Creative-gren, der sammen med Media og CXM udgør gruppens søjler. Det skriver Markedsføring.