Bureaunyt: Nyt bureau målrettet turisme

Læs også, at Grønbech overtager Byggeriets Pressebureau

Aarhusiansk PR-bureau lancerer nyt bureau målrettet den danske turismebranche
PR- og kommunikationsbureauet Related har flere internationale rejsemål på kundelisten – herunder Dubais Turistråd, Portugals Turistråd, Maltas Turistråd og Irlands Turistråd. Nu sætter bureauet specifikt kurs mod egne breddegrader; nemlig danske rejsemål og turismeaktører. Det sker med lanceringen af et helt nyt bureau ved navn First Coffee, der skal specialisere sig i den danske turisme- og oplevelsesbranche. 

Med ombord er eksperter i bl.a. brugeroplevelser, digital markedsføring, visuel kommunikation, kreativ konceptudvikling og produktudvikling.

Selvom Related de seneste mange år primært har håndteret PR, kommunikation, kampagner og events for udenlandske rejsemål, er den danske turisme- og oplevelsesindustri ikke helt fremmed territorium.

“Vi har gennem tiden arbejdet for bl.a. Visit Gudenaa, Hærvejen, Destination Sydvestjylland, Jysk Rejsebureau og Benns,” siger Relateds direktør Henrik Koch i en pressemeddelelse, hvor han fortsætter: 

“First Coffee skal hjælpe danske destinationer og aktører inden for oplevelsesindustrien med digital markedsføring og kommunikation – herunder bl.a. digital strategi, kreative kampagner samt design og analyse af brugeroplevelser. Samtidig kan First Coffee ved at trække på kommunikations- og PR-specialisterne i Related også løse strategiske kommunikations- og brandingopgaver.” 

I pressemeddelelsen oplyses det, at bureauet får til huse i Aarhus, og at bureauet får nye kræfter fra start. Dennis Østergaard, tidl. client lead hos s360 og senior key account manager hos Apsis, er tiltrådt som partner i First Coffee, mens Thomas Andersen, CCO & head of customer experience hos SE/Nordlys’ innovationsafdeling Blue Labs, bliver en del af virksomheden per 1. februar.


Thomas Andersen, Dennis Østergaard og Henrik Koch

Grønbech overtager Byggeriets Pressebureau
Grønbech PR og kommunikation overtog ved årsskiftet Byggeriets Pressebureau – en nicheorienteret journalistisk virksomhed, som har specialiseret sig i at rådgive og gennemføre pressekontakt for virksomheder i hele byggebranchens fødekæde. Den hidtidige ejer af Byggeriets Pressebureau, journalist H.C. Kiilerich-Hansen, bliver samtidig associeret partner og seniorrådgiver hos Grønbech. 

Om overtagelsen siger Susanne Lindø Grønbech, direktør i Grønbech PR og kommunikation, i en pressemeddelelse: 

”Byggebranchen er inde i en rivende udvikling med øgede krav til bæredygtighed, arbejdsmiljø, styrket effektivitet og kvalitet, der blandt andet er drevet af nye digitale redskaber, nye materialer og processer samt nye samarbejdsformer og skærpede krav til arbejdsmiljø. Som led i den udvikling er effektiv kommunikation både internt og eksternt et afgørende succesparameter. Vi har altid arbejdet med bygge- og ejendomsbranchen, og med overtagelsen af Byggeriets Pressebureau sætter vi nu ekstra turbo på vores engagement i disse to, meget spændende, brancher.”

”Efter mange års soloridt er jeg pavestolt over, at jeg som medspiller hos Grønbech nu får mulighed for at tilbyde byggeriets virksomheder sammenhængende kommunikation med afsæt i hele værktøjskassen. Det er der brug for, og det fortjener byggeriet,” siger H.C. Kielerich-Hansen i pressemeddelelsen. 


H.C. Kielerich-Hansen og Susanne Lindø Grønbech